2010-08-21
 11:12:41

Ca 2 timmar kvar..

Haha, nu pirrar det i min mage kan jag lova!! :D Bara två timmar kvar tills det sker.. ;) Ahhh.
2010-08-20
 10:32:07

Bara 1 dag kvar!

Wiiiiiiiieeeeee, nu äre snart LÖRDAG, och vad händer då?? JOOOO..jag ska hoppa fALLSKÄRM!!!!
Shit, jag kommer dö. Fy vilken känsla...haha.
Hoppas det blir bra väder bara, just nu ser det inte så lovande ut, är inte så roligt o hoppas om det är mulet, och
jag vet inte, dom kanske ställer in det också ifall det är alldeles för mycke moln.

Hoppas hoppas hoppas det blir bra väder!

Idag ska jag hålla på med min cykel, den var klar förut när jag ringde, så jag åkte och hämtade den på
engång. Hihi. Har köpt färg och grejer också, så den kommer bli supernice.
Måste hålla igång hjärnan lite nu så jag inte blir allför nervös..känner på mig att jag inte kommer kunna sova inatt :D

See you!
2010-08-17
 11:34:30

Lilltanten

Nu sitter jag här i soffan igen, arbetslös. Det gick jätte bra att jobba i helgen, och imorgon ska jag
jobba extra. Hoppas man får jobba lite inom hemtjänsten i höst/vinter nu när jag inte kom in på
sjuksköterske. Hamnade på 5:e reservplats, så jag är nöjd med den placeringen iaf.
Ska söka till våren igen och förhoppningsvis komma in då! Tyvärr blir det distans då, men det kan ju vara
bra det med.
Tråkigt bara att man måste vänta ännu ett halvår!

Sitter och lyssnar på radio på värsta höga volymen, så jag känner mig som en liten tant :P Haha.

Idag har jag en massa saker för mig, ska bla hämta hem hundbädden som ligger på skidan, sen måste jag
titta på blåklinten på en jättefin burk som jag bara måste ha! Ska ha den på min blivande kökshylla, och det
finns bara en kvar, så jag hoppas den finns kvar nu också.
Sen ska jag baka, hallon och vitchokladmuffins och hallongrotter. Mmmm, mums! :) Kanske blir nått mer också
när jag ändå är i bakartagen.
Dessutom måste jag ringa Knådasport och fråga hur det går med cykeln, tror dom inte att dom hinner klart med
den på en vecka, då lämnar jag in den på Kjells cykel och motor ist.. så jag hinner börja lacka på den snart innan
det blir vinter.

Nu ska jag duscha innan det blir dags för lunch.


Ludde



Uno


2010-08-13
 17:47:33

Jaså du

Haha, det blev inte så mycket gjort som jag hade tänkt.. men bra blev de iaf! :D
Idag har jag köpt lite grejer till bebis på granngården, men tänkte att jag ska beställa lite
schampoo på internet ist. Som är lite bättre kvalité.

Annars har jag varit på apoteket och ica, på skobutiken och Linneas.
Hittade 3 par skor för 288:- De ni, värsta klippet!!
Köpte bland annat ett par stövlar av mocka, skitsnygga. Bara dom hade kostat 500 förr.. så dom
ser ni mig i till hösten. Sen köpte jag två par enkla skor, ett par vita o ett par svarta.

Ikväll blir det ingen tvätt, utan jag skjuter upp de lite tills en annan gång.. för ist blir det lite bowling med
vännerna.

Har absolut ingen lust att jobba i helgen.. men eftersom det är sista helgen så får det gå. Men det är det
som gör att det känns så drygt o jobba.. för att man vet att det är det sista. :D

Bye bye
2010-08-13
 10:17:19

Fredag=ledig

Yes, äntligen fredag! Det behövs verkligen. Jag som hade tänk vara uppe lite igår, men vem tror ni
fick gå och lägga sig?

Idag är den fredag den 13:e..så passa er. Haha.

Jag har tänkt fixa lite med mina blommor idag, åh vad jag tycker om blommor! Skulle kunna ha hur
många som helst. Det finns så otroligt mycke fina krukor och växter att välja på.. skulle nog helst behöva
ett hus. Så jag får dona och fixa..vore inte så tokigt ;) Mitt Sofiehus. I like inredning.
Ikväll blire tvätt för fulla muggar, men före de så ska jag träna, äta mat, fixa med blommorna och göra
nått mysigt, som att tex läsa en bok eller se en film :) Plus att jag måste prata med Malin om nästa vecka.
Usch, då ska jag hoppa fallskärm, det blir roligare på söndagen..för då ska vi åka till Skaraborg jag och Marcus.
Någon som vill åka med och sällskapa? Bara över dagen.

Puss


2010-08-09
 22:59:36

Måndag

Sista veckan nu på hemtjänsten, men en ganska intensiv.
Vad snabbt denna sommar har gått måste jag säga, men den har varit riktigt bra :)
Jag är nöjd med den, och det har varit skönt att ha min andra hälft hemma. ♥

Igår var vi till Sunne i Värmland och hämtade en bil åt farsan, en Volvo såklart ;)
Så idag har M hållt på fixat med den, kom hem halvåtta tror jag och då käkade vi spaghetti
och köttfärsås. Sen har vi bara slöjat, M ligger och sover fortfarande.
Själv var jag så sugen på the så jag lära kliva upp och göra en kopp. Snacka om att man blir trött
av att åka/köra bil en hel dag.
Tror nog jag ska ta och gå och lägga mig igen. Skönt o söva, åsså går det fortare till jag blir ledig på fredag..
sen är det bara helgen kvar.

Godnatt!!
2010-08-02
 10:32:07

Nu är det över

Ja, nu är det över för dom flesta som har haft semester, är några kvar som fortfarande har..
synd att det är dåligt väder för dom bara.

I fredags fick farmor komma hem igen, och nu är hon pigg minsann, kan till och med läsa nu! :)
Hon läser jämt, och bara slukar alla böcker. Men nu när hon har varit dålig, då har hon inte ens orkat
läsa.. och då är hon verkligen dålig.
Dom drog in alla tabletter på farmor, hjärtmedicin, blodtrycksmedicin mm.. och nu mår hon bra. Det var tydligen så
att hon inte behövde all denna medicin. Så det enda hon ska få, det är värktabletter och tillfälliga tabletter som
stabiliserar salterna i kroppen. Skönt :)

Men.. det är bara strul för min farmor, dom på avd 16 i Sollefteå sjukhus kan ju lägga ner.
Dom har ljugit och ljugit.. kan inte förstå att dom jobbar inom vården, där man ska se till att den man hjälper
ska ha det så bra som möjligt.
Även denna gång hon blev hemskickad så fick hon inte dom tabletterna hon skulle ha, så pappa ringde och frågade..
då sa dom bara "Joo, vi har stoppat ner dom i hennes handväska". Visst..där låg bara hennes gamla medicin som dom tagit bort. ???

Sen hade dom sagt till pappa när han var där och hälsade på under torsdagen att hon inte var nå sammarbetsvillig och att dom hade pratat med hemtjänsten hemma i Junsele så allt var klart med det tills hon skulle komma hem.

Men, pappa ringde till hemtjänsten och pratade när farmor kommit hem, då visade det sig att dom inte hört någonting alls från sjukhuset, och att dom inte visste om någonting.
Däremot så löste det sig ändå med hemtjänsten.. men ingen fattar nånting över vad dom håller på med i Sollefteå.
Men det lät som att det varit mycket strul med dom tidigare också.
Men hur dom kan hålla på sådär, det fattar jag inte.. och dessutom inte skickar med någon medicin, när dom vet att det inte finns ngt apotek i Junsele, och att det tar 2 veckor minst att få hem. OCH att hon inte klarar av att gå själv och hämta ut. Bara tur morsan o farsan är där o hälsar på nu, hur hade det gått annars???

Dessutom har hon ingen kyl och frys än, för värdarna är skitdålig. Har varit utan i över 2 veckor..
"ska komma på onsdag" säger dom hela tiden.

Hur som helst så berättade pappa för farmor att dom sa att hon inte var nå sammarbetsvillig.. men det vet både vi och hon att dom bara sa. Ljugsjukhus. Pappa har god lust att anmäla detta, och det håller jag med om att han borde göra. Vad tycker ni?

Ursäkta att jag skrivet lite långt, men är jag arg, då kan jag skriva riktigt riktigt långt ;)

Denna helg har varit lugn och skönt, tagit dagarna som dom kommit, och det borde man göra oftare.
Idag ska jag dona och fixa, sen ska jag åka till Knåda och fixa min cykel som jag fått av svärmor. En gamal
goding.

Imorgon bär det av till Rättvik på cruising, Love it! Den bästa tror jag :)

Puss