2009-09-30
 17:01:27

Greys Anatomy!!

Jippi! Ikväll börjar Grey's Anatomy, wiihhooo!! Se på de klockan 21.00 på 5:an.

Som sagt, dagarna rullar iväg, även om dom gör det väldigt sakta just nu.
Igår, tisdag var den längsta dagen på länge, då höll jag på få nått fel.
Hade ställt klockan på 08, klev upp och inväntade ett samtal från svärfar, tog bilnycklarna
och drog till Johan med Jettan, den skulle på lite reparation, avgasrörset saknades.
Dock så är det inte bara det felet på bilen, men något bättre iaf :) Den är kul att köra. Haha.

Därefter så gjorde jag inte så mycket mer igår, rensade ur garderoben och pluggade matte.
På kvällen så gick jag och pappsen ut med hundarna i 2 timmar som kvällen före, och sedan
blev det mys framför tv:n med fika. (inte onyttigt, utan macker och the såklart!)
Hous började också igår..

Imorse gick jag på matte, titta in "gick".. jag hade nämligen lånat ut bilen till Fam. Hansson, så
jag fick gå imorse. Men det var trevligt de med, bra att röra på fettet lite ibland.
Efter det så gick jag på ica och sedan hem till Fam. Hansson för att hämta bilen, och sedan åkte jag
med lättnad hem igen.
Har sedan dess pluggat matte och pluggat matte och pluggat.. ja matte. Och nu klockan 18
är det en lektion igen, så då blir det mer pluggning.

Ikväll är det tv:n som gäller.. från klockan 21.00.. och då ska jag bara MYYYYYSA. Ringer någon knäpper
jag av..så du vet Marita ;)

Solong..

Längtar till på Fredag..

2009-09-26
 17:40:08

Dagarna rullar..

Hejsan hej!
Ursäkta att jag inte har varit inne och skrivit på ett tag, men det finns inte
så mycket att skriva om.
Dagarna rullar förbi, och nu är det lördag.
Den här helgen har vi inte hunnit göra så mycket känns det som, men Marcus kom
hem i torsdags runt 23, för vi skulle åka till Hudik på fredagen.
Idag var det tänkt att vi skulle åka till Borlänge, men vi struntade i det och tänkte hjälpa
pappa med bilen i stället, det slutade dock tyvärr med att vi fick skruva tillbaka allt igen.
Men då har vi åtminstonde försökt :) Orkar inte gå in på detaljer..
Därefter har det inte hänt så mycket mera.

I onsdags var Jag,Anna,Jenny,Sofie och Sandra iväg på Spicy Cow o käka också, var hur
kul som helst att komma iväg. Jag är så trött på att bara vara hemma, även om det är skönt
de med ibland.
Vi hade bokat bord där till klockan 18 på kvällen, men vi var nog inte hemma försen runt 22-tiden.
Vi hade så roligt allihopa, så vi kunde inte sluta prata.

See you.



2009-09-21
 14:45:24

Grävmaskin och buller

Vilken helg, ja.. vilken härlig helg det har varit!
I fredags då vi kommit hem från Stockholm, så handlade vi och tvättade
bilen. Senare så kom Johannes hit och vi beställde lite onyttigt, det vill säga
pizza.

Även Ante och Carin kom hit, så vi blev ett gäng som tittade på film, Dumpa honom.
Den var ganska bra enligt mina mått, var en hel del kända skådisar med.

I lördags, då åkte vi till svärföräldrarnas stuga och fikade. Därefter åkte vi till en annan stuga
i Gryten..
På kvällen åkte vi ett gäng till Max och beställde ännu mer skräpmat (inte undra på man blir rund).
Skulle egentligen ha en Lyxschake tänkte jag, men då var det något fel på maskinen.. så det gick inte.

I söndags så tog jag och Marcus och drog en repa på motorcykeln, vi stannade bland annat vid
Hylforsen, och det var jätte härligt. Har nog inte varit där på 10 år om jag kan minnas rätt.
Efter att vi åkte ett par timmar åkte vi hem och bastade, sedan blev det hemmagjorde kyckling-
sallad och movie. Såg Fast & Fourious 4 (stavning?) Den var hur bra som helst!

Slutresultat: Helgen var superbra! :)

Idag har jag varit på matte, trodde verkligen inte jag skulle komma upp ur sängen, var hur trött som
helst. Men jag gjorde det, och det var ju bra.
Har nu installerat Microsoft Office 2002, så nu ska jag inte ha några fler problem med mitt pluggande.

Bror har även varit hit, han behövde tvätta, och föräldrarna är borta, så vem kan då hjälpa honom?
Jo, proffset såklart!
Han undrade om jag kunde hämta honom med bilen, men den står utanför trekanten på parkeringen, tog
nämligen bilen ner till byn när jag skulle iväg på matten. Och sedan gick jag hem pga att dom håller på göra
om vägen här utanför.. visste inte om det stod en stor grävmaskin ivägen för infarten.
Så jag ska hämta den ikväll istället. Så här är det både grävmaskin och buller, men bra blir det sedan när det
är klart.. för då får vi ÄNTLIGEN en hel väg.

Ha det bra allihopa!
2009-09-15
 10:16:43

Dirty Dancing

Den filmen kommer ni ihåg va?
Skådespelaren Patrick Swayze har dött som var med in that movie.
Han var en riktig snygging där han ;)

Just nu sitter jag o käkar frukost, vaknade och behövde luft..syre, mitt
huvud var igentäppt kändes det som.

Ikväll om solen fortfarande skiner så ska vi grilla allihopa. Kul!
Jag säger det en gång till, fatta vad bra gäng det är här. Synd på så kass firma.
Stackars Marcus får inte ens köra en endaste grävmaskin, ändå är han anställd som grävmaskinist.
Igårkväll så hängde vi med "snuskgubben" (enligt Jessica) till hans grävmaskin, han har nämligen
egen firma, men hyr en husvagnsplats här.
Hur som helst så skulle han byta ut tänderna på skopan, så då var vi 3 stycken som hakade på.
Marcus fick provköra hans grävmaskin sedan efter dom hade bytt dom där tänderna, och han såg
så lycklig ut. Det var så roligt att se honom så glad :D Var hur länge sedan som helst han körde
en sådan stor maskin!

Nej, nu har mitt the kallnat, fy bubblan. Nu måste jag gå in itll baracken mitt emot o låna en micro.

Solong!
2009-09-14
 11:18:42

Prima

Hur många gånger har jag sagt det egentligen?
Vilken oerhört deppig blogg jag har. Nu måste det bli förändring på detta,
både på mitt liv och hur jag skriver! :D

Det finns faktiskt dom som har det värre..


Just nu är jag i Stockholm, och det är så skönt att få följa med Marcus, jag blir en
helt annan människa på engång bara jag får vara med honom lite mer än bara på
helgerna :) Just nu mår jag bara bra.. såå skönt.

Det är lite spännande att vara här i husvagnen, man vet aldrig vad som kan hända.
Just nu till exempel står det en båt med ett kapell överdraget vid en av killarnas
husvagn. What? Vad gör den här liksom. Haha.
Den står tätt intryckt mot framsidan av vagnen.
Har knäppt en bild på det, men tyvärr har jag glömt min usb-kabel hemma.

Idag ska jag plugga matematik har jag tänkt, har prov nästa vecka.
Får se om jag ska träffa Malin i veckan också någon dag, om hon har tid ;)

And by the way..
vi har ny bil. "En riktig bil" enligt Marita, nämligen en Toyota Avensis.

Så, är det någon som är intresserad av en Jeep, hojta till!

See ya!


2009-09-11
 12:44:15

Halleluja, it's friday!

Finaly it's friday! :D Halleluja..

Jag och Lasse ska åka till Bollnäs och möta upp Marcus där vid
tre-tiden, så det blir nice de.

Igårkväll fick jag besök av Sandra, snacka lite skit och kolla på Idol. Det
var trevligt. Hon frågade om jag vill följa med till Birsta den 7:e november över
dagen, det är en buss som går härifrån via Kommunen på nått sätt.
Men vi får se, tror inte jag har råd med det faktiskt :) Dessutom är det på en lördag..
Och som ni vet, jag vill verkligen inte binda upp mig på helgerna.

Nu ska jag ta och måla naglarna, sedan blir det lunch och ICA.

See ya!

2009-09-10
 13:01:08

-

Vilken berg och dalbana! I hate it.

Jag är så ledsen. Jag vill inte vara inskriven på arbetsförmedlingen nått mer,
dom gör bara folk ledsen, för den delen gör dom inte så mycke nytta, inte för
min del iaf.

Låt mig få sköta mitt.

Jag fick nämligen en kallelse av dom idag, att jag ska komma till Bollnäs den 18:e sept
klockan 10.00. (jobbgarantin för ungdomar)
Jag som har fixat med läraren och allt nu så jag kan följa med Marcus till Sthlm nästa vecka,
åsså kan jag inte tack vare dom.


Shit hapend, och jag som verkligen behövde det för att få lite ro och prata.
2009-09-10
 10:03:20

Ska

Idag ska jag:

*Åka till gymnasiet och försöka träffa Tobbe så han kan hjälpa mig med det
eländiga dataprogramet. (så jag kan åka till Sthlm nästa vecka)

*Gå till arbetsförmedlingen och meddela sökta jobb samt berätta om mina studieplaner.

*Städa

*Eventuellt simma ikväll.

Solong..
2009-09-09
 15:38:02

:)

Har man inte underbara vänner så säg! ♥ Tack för det!

Igårkväll så ringde först en gamal klasskompis och pratade, vi har
inte träffats på typ 2 år snart. Så det var jättekul att höra ifrån henne.
Sedan så ringde Anna och undrade ifall hon fick komma hit, självklart! :)
Vi satt och pratade en massa, sedan blev det Idol och fika. Väldigt mysigt, och
jag som inte ens visste att Idol skulle börja då.
En del är asbra på sjunga och en del undrar man ju om dom verkligen har öron.

Idag har jag varit ner på byn och gjort några ärenden, har bla varit in till Lisas butik
och köpt en ögronbryns skugga, superbra! Mycket lättare än en penna.
Sedan var jag på apoteket igen och fixade lite, dom kommer visst ihåg mig sedan sist
när det strulade så mycket. Är kanske inte så mycket folk i denna lilla by heller, men
ändå.. kanske var jag speciell för dom ;) haha *asg*

Har nyss ätit mat också, korv, potatis och ägg med en exklusiv sallad som bla innehöll
rödlök och fetaost ;) Mmmmm.

Känner mig allmänt bättre nu också, är på bra humör och glad. Är så skönt att veta att
allt kommer att ordna sig, på ett eller annat sätt.

Puss..

2009-09-08
 17:55:07

Konstig i kroppen, och i knoppen :D

Idag har jag varit hos Jenny o grabbarna, tänk vad mysig dom är! :)

Hjälp, tänk vad trött jag är i kroppen, kände när vi var ute o gick att
jag blev alldeles knäsvag, trodde först att det berodde på att jag var så himla
hungrig, men nu har jag ätit o det är fortfarande så.. till och med i armarna!
Kan ju bero lite på att jag inte är van att gå med barnvagn, himla bra träning faktiskt,
särskilt när det är en tvillingvagn. Hoppas inte på någon förskylning..

Sitter vid datan och lyssnar på radio, p4.. är ett barnprogram just nu.

Ska nog ta tag i pennan och plugga lite matte, rätt kul faktiskt :)
Var roligt att få komma iväg på mattelektionen igår, blir lite som förr. Mysigt på nått vis.
Ska iväg imorgonkväll också..

Vi hörs..
2009-09-06
 22:22:24

Just de!

Glömde berätta mitt nya roliga citat som jag hittat!

"Utan tvekan är man inte riktigt klok"
2009-09-06
 22:21:14

Godnatt

Hej o hå!.. igen :D

Har ni märkt att oftast när jag blir ensam och inte har nått speciellt
för mig så bombaderar jag min blogg med en massa inlägg ;)

Jag ska ta och lägga mig snart, men tänkte skriva av mig lite.
Marcus åkte strax efter klockan sju ikväll, och det var tungt som vanligt.
Men det är för det mesta bara just på söndagarna det brukar vara jobbigt, sen
när jag slipper han så går det bra, det vill säga när han åkt ;)

Får se hur det blir nästa helg, det beror på hur jag känner att det fungerar med matten,
men går det bra så har jag planer på att följa med till Stockholm nästa vecka.
Är ju så bra att man har möjlighet att plugga på distans, bara man känner att det fungerar.

Hoppas hoppas!

Imorgon ska jag iväg på min första lektion, ska köpa boken då också, så jag hoppas att dom
gamla böckerna som dom bytt ut i skolan fortfarande finns att köpa.
50:- för en mattebok kan inte bli bättre!

Sedan efter det så funderar jag på att gå iväg och simma. Måste börja träna! Eller så hakar jag på
Carin på gymmet, vi får se.
Har för mig att det var något annat jag också skulle göra, men det hinner jag säkerligen komma på.

See you!
Godnatt..
2009-09-06
 10:10:33

Söndag

Ja, idag är det söndag, och det betyder att Marcus åker till Sthlm.

Igår var en rätt dålig dag, men sedan på kvällen så hade vi det väldigt
trevligt hos Tobbe. Kollade på fotboll, pratade och åt mat. Mysigt :) Dessutom
är det så skön stämning(stavning?) i den lägenheten, hemtrevligt.

Solong..
2009-09-05
 15:17:27

Snabba förändringar

Jag vet inte hur jag ska börja, men det har blivit lite förändringar här
hemma.

Som ni redan vet så köpte jag en hund i söndags, men den har jag gjort återköp
på nu.
Det kändes inte rätt helt enkelt, och jag kan inte sätta fingret på vad det var som gjorde
att jag kände så.
På torsdagen tog jag Jeepen och lille Ragnar för att åka tillbaka med honom till sin mamma,
och det gick jättebra. Han såg så glad och lycklig ut, så han får det nog bra.
Tänkte att det var bra att lämna tillbaka honom så fort som möjligt också innan han skulle bli
allt för van vid att vara här.
Kära nån vad jag har mått dåligt innan jag bestämde mig för att göra ett återköp, usch!

Nu känns allt mycket bättre, och jag vet att han har det bra :)

Imorgon är det dags för Marcus att lämna Edsbyn igen, för nu är hans semester slut. Det har gått
så snabbt, och ingen motorcykelåkning blev det.
Vi har faktiskt inte gjort något speciellt, men det har varit skönt de med på sitt vis.
Kommer att bli väldigt ovant och jobbigt nu i början när han åker, eftersom man är van att träffas
varje dag.

Jag har lite funderingar på vad jag ska göra i framtiden, tänk att jag inte kan bestämma mig, att det ska
behöva vara så svårt!
Jag blir tokig, fy vad trist det är.

Hur som helst så ska jag plugga matte B, och försöka blir klar tills i slutet av november. Det vet jag.
Men sen funderar jag på om jag inte ska åka till Norge ändå, kan ju fortsätta med matten även fast
jag skulle vara där.
Det tråkiga är (därför jag kanske inte vill) att jag bara kommer att få träffa Marcus ibland, inte ens varje
helg. Typ var 3:e bara..

Men det kanske funkar det med, det vet man ju inte försen man har prövat. Det behöver ju inte vara så
resten av livet bara för att man åker iväg en gång och jobbar.. även fast det känns som att det kommer
vara så för allid. Iaf att någon av oss alltid kommer att vara borta.

Det är jag stupsäker på, och det känns helt meningslöst faktiskt.. vilket liv.

Kan inte mitt liv vara normalt. Ibland önskar man faktiskt att man inte fanns, så man slapp beskymra
sig så mycket.

:(
2009-09-01
 18:51:02

Hej!

Tänkte att ni kanske vill ha lite update :)

Nu är lille Ragnar äntligen här! Han är en riktig buse, och gnällig är han.
Men hur söt är han inte då? Man måste försöka att sätta sig in i hans situation,
det kan ju inte vara lätt att komma till något helt nytt med en främmande
person som man inte alls känner.

Trots lite gnäll så har det gått jätte bra, han har knappt kissat något inne, så super
duktig är han! Och håller sig hela nätterna gör han.
Idag har det märkts att han börjar känna sig mer o mer hemma, vågar gå runt mera
och är inte alls lika beroende av att följa efter en. Klarar sig mera själv helt enkelt :)

Annars så har jag börjar på komvux nu också, startade igårkväll. Blir nog bra det, men
just nu så vill jag bara börja på sjuksköterske ist! :)

Nu ska vi hitt på nå, ska se på film senare ikväll med Ante och Carin.

Puss!