2008-03-12
 11:16:26

Godagens

Sist jag skrev så berättade jag att Marcus var arbetslös, men direkt efter jag skrivit så ringer det i hans mobil, och gissa! Jo, han har fått jobb. Så det är ju alla tiders! Skönt för han o inte bara sitta o uggla i lägenheten :D Skulle jag tycka iaf, det är inte allt för kul.
Igår var jag in på stan en vända, köpte lite smycken på Glitter o kolla runt lite. Sen blev det hem o göra mat o dra på jobbet. Fick börja en timma senare oxå bara för att dom var på sjukhuset. Nice :) O ändå får man betalt den tid man har även om man är ledig hela dagen lr bara nån timme. Det kallas permesion. Så det är ju schyst. Men bara om inte jag själv tar ledigt förstås.
Hur som helst, Jag ringde till Riksbyggen i förregår oxå för att höra om dom fått in några papper från "bostadsföreningen", ska ju ha pengar från reparationsfonden. Men nej nej, det hade dom inte fått även fast jag lämnade in dom för över en månad sen! Men killen jag pratade med skickade nya blanketter direkt hem till oss ist, så då kan vi skicka in dom direkt. Bättre så, annars blir de väl inge gjort av föreningen. Det enda dom har lyckats med sen vi flyttade in är o krångla.
Idag har jag inte gjort mycke, är skönt o ta det lugnt oxå. Ska lyssna på radio o läsa lite tror ja, är ju en så spännande bok, Skördetid ur LeftBehind serien. Bästa böckerna som finns.

Får se om jag ska titta runt lite på datan vad man kan göra. Kanske är något kul som händer i helgen. Malin o Johan ska hälsa på oss så då måste vi planera lite ;)

Lalala, väntar på att posten ska komma. Nej, nu lägger jag av o skriva. Bye.

2008-03-10
 17:56:50

Vad kan man göra?

Har så tråkigt. Sitter här i soffan, det är måndag och jag har varit ledig sen i fredags. Jag har inget att göra, och ändå bor jag i Stockholm. Förvånad? Inte jag. Allt kostar typ pengar om man går utanför dörren :D Okej, kanske inte riktigt, men nära på.
Vi skulle få besök av han som vi köpte lägenheten av idag, men han kom aldrig. Men jag är inte förvånad, han är lite speciell. Går inte att beskriva :)

Jaja, åsså har jag skaffat en alldeles egen blogg också, får se om jag förstår något. Brukar inte vara så bra på sånt här.

Just nu längtar jag hem till byn igen, är så lugnt o skönt där hemma. Skoooog :) Har lust att köra lite bil också, är inte så kul att göra det här, lite läskigt :) hihi. Men till påsk kommer vi hem, så då ska jag passa på att köra en massa. Kan ju köra påvägen hem också.
Hmm, ska faktiskt bli skönt att jobba imorgon, jobbar kväll denna vecka så jag går inte på mitt pass försen klockan 16.00 imorgon. Jätte härliga arbetstider, är jättenöjd! Åsså får jag min absolut första semester i sommar, hela 3 veckor ska jag ta. Synd bara att Marcus inte har någon, firman han jobbade åt gick i kk. Så han är nu arbetslös igen, så hittar han nått jobb snart hinner han inte jobba ihop så mycke semester. Men vi får väl ta nån vecka i vinter istället o ta o åka utomlands tillsammans. Vore ju skönt :)

Fick ingen tid idag heller från Danderyd. Vill så gärna göra min operation nu så jag blir kvitt den. Bara går o väntar nu. Hoppas att det blir före sommaren iaf, man vet ju aldrig med väntetider.

Nä, nu ska jag hitta på nått här.

Bye.