2008-06-29
 08:51:02

Tur de är sista dagen på ett tag

Ja, det är tur, för nu är jag jätte less på jobbet. ska bli härligt med semester.
Sitter på jobbet nu igen, o passar på att skriva på datan. Nu när man är själv i huset kan vi göra som vi vill, och Erik behöver inte stressa. Sitter o kollar på svamp bob fyrkant :P

Imorse kom jag en halvtimme för tidigt, men annars hade jag kommit försent om jag inte åkt när jag åkt. Tågen går inte lika ofta på helgerna, och dessutom är det sommartider nu. Var aldrig iväg på grönan igår heller, o tur var väl de,var lite problems för dom där hörde jag.

Imorgon börjar min semester, min allra första semester i mitt liv! cooolt. Åker mot Junsele halv elva imörn.. ska bli skönt att få komma till naturen, hehe. Tråkigt bara att Marcus inte har semester då, tycker synd om honom som ska vara kvar i Sthlm helt själv :( kommer att sakna honom, men det är tur att det finns telefon. Och veckan kommer ändå gå så fort, brukar ju göra det när man har roligt.

Just de! jag bakade bullar precis som jag sa förut också, dom blev rätt ok. Sen i fredags då jag var ledig så passade jag på att städa, för det kommer inte att bli nått annars på ett bra tag. Sen på kvällen tänkte vi käka nått gott o kolla på en bra film som dom visade på tv:n. Men det blev inget av eftersom bilen rasade ihop, nära på i alla fall. Marcus var påväg hem från jobbet, då det plötsligt small till i bilen och började lukta brännt ,han trodde det var växellådan som for. Men då vare remmen som hade hoppat av IGEN!! Så då vare bara till o packa o dra mot Edsbyn, en ren chansning, eftersom den bara gick på batteriet då. Vi tog oss till en liten väg i skogen mellan Sandviken och Ockelbo, sen dog batteriet. men som tur var har vi ju så schysta kompisar som ställde upp att komma med ett extrabatteri. Dessvärre regnade det lite, eller rättare sagt, öste ner!! Och inte kunde vi använda varken, ac, fläkt, vindrutetorkare eller blinkers. var lite jobbigt där ett tag. Men vi tog oss till verkstan. Sen sov vi över på skoglunds Hotell, och åkte hem vid tre tiden på dagen igår. Så nån riktigt avslappnad helg blev de inte :D men däremot ett minne för livet.

Här i Stockholm är det jättefint väder idag, men jag har ingen aning vad vi ska hitta på. Hade varit roligare o vara ledig.

Nej, nu ska jag göra nått vettigt här på jobbet. Vad nu de kan vara, haha. 

Hejsvejs, vi hörs om några dagar. Trevlig semester Märta, tack tack.
2008-06-26
 13:50:32

Just ja!

Kom på, är det nån som behöver en bikiniöverdel? Beställde en, men den var alldeles för stor..verkar vara stora storlekar.
Så, behöver ni en, hör av er!  ;P
2008-06-26
 13:46:06

Just only one day

Yes. Semester snaaaaart. 
Sitter här på jobbet nu igen.. o glassar :P hehe. 
Blir ledig nu i två dagar, sen jobbar jag på söndag. Familjen ska åka på Bröllop, så då ville dom att vi skulle jobba nu i helgen. På lördag ska han på Grönalund, va kul! De vill jag med :) Men arbetskompisen Terese var lite osäker på om hon verkligen kunde vara ensam assistent där, med tanke på våran tunga väska som vi måste ha med överallt.. och en sånn kan man ju inte ta med i karusellerna. Hmm. Och dessutom ifall man ställer ifrån sig den blir man väl av med den. Vore mindre bra. Skulle vara roligare om jag kunde hänga med ;) Dessutom blir det lite sällskap också, jobbar ju själv jämt annars..så lite Bonus kan vi väl få. Skönt o ha lite extrahjälp om man är ute på också. Men vi får se om han är frisk först.

Hur som helst, ikväll ska jag baka bullar! kanelisar :) muums. Men vi måste käka middag också.. hmm hmm. Undrar vad..vi sa ju pölsa o potatis igår, men jag har glömt att ta upp de ur frysen.
Terese berättade att hon inte brukar göra nån mat när hon kommer hem, utan käkar mycket till lunch istället och tar nån macka med te på kvällen. Men det skulle jag aldrig klara av, man måste ju äta! :) Men skönt vore de o slippa laga mat. Vilken lyx. Tänk dom som har kockar o städerskor hemma..vad gör man isf? Då har man ju så mycke tid över.. hehe.

Idag är det fint väder också.. hoppas det håller i sig. Vill sola och bada mycket i sommar, är så avslappnande.

Farmor hade visst berättat för pappa att vi ska spela yatzy och lyssna på skivor när jag kommer. Det såg hon tydligen fram emot. Jag har bestämt att jag ska umgås mycket med henne. Man ska göra det medans dom finns i livet, innan det blir för sent. Vi brukar jämt sitta o prata minnen, om hur det var när jag var liten, när hon var liten. Allt möjligt. Är så kul att lyssna, det älskar jag att göra när människor berättar sina historier. So..on måndag kommer jag.

Ska fixa lite här nu. Hejsvejs.

2008-06-25
 19:11:47

Bagdad Nytt..

Ja, man skulle kunna tro att de var så tidningen hette.. fast egentligen handlar det om Tensta, Rinkeby. Bara en massa crap, rån, förstörelse, slagsmål, försök till mord, misshandel. Ja, allt du kan tänka dig. Därför borde den heta Bagdadnytt.

Och här bor vi, haha. Kanske bör flytta om vi ska överleva :P

Idag kom vi iväg till Djurgården också, var på fiskmuset. Var superkul! Åkte färgan över från Slussen.
Det var inte sådär jätte stort, men det var fint där. Lite blandade fiskar.

Nu är det bara två dagar kvar att jobba tills semestern börjar, ska bli så skönt. Bokade biljetterna igår mellan reklamen som var på Life ;) Verry good serie. Rekomenderar.

Pratade i telefon med Familjen Hansson nyss också, dom har anlänt till sin destination nu.. Junsele. Allt hade gått bra och Boston bara låg o sov hela tiden typ.

Yes.
2008-06-24
 20:00:46

Ja, hur blir de egentligen ikväll..

Det är frågan de på tv:n. Vad blir det egentligen för väder? :P Kollar på tvåan nu, nej..ettan menar jag. Ser mörkt ut.

Snart börjar Life på trean också..det ska jag kika på, så nu måste jag skynda mig skriva.
Har jobbat idag, var på fritids. Imorgon ska vi på aguaria.. ska bli roligt.. hoppas han är frisk bara.

Har fått min nya bikini också, limegrön.

Ska boka mina biljetter nu också.

Nu börjar Life.. så vi hörs later. Bokar biljetter efter ist.

2008-06-23
 10:44:17

Tråkigt.

Jag har tråkigt tråkigt tråkigt trååååkigt. Han jag är personlig assistent åt är "sjuk" idag. Men för mig verkar han då vara väldigt frisk. Ganska konstigt hur föräldrarna diskuterar med honom, han kan styra och ställa hur som helst, han bara kör med dom. Och det går dom med på? Man kanske gör det som förälder, vad vet jag.. jag har inga barn. Men han har blivit väldigt bortskämd och får som han vill. Men man får köra på. Jag kan ju inte göra något åt de, det är ju föräldrarna som bestämmer. Vill dom ha en sådan unge så har dom lyckats bra.
Blir så trött bara på att dom går med på det, och han kör ju med oss personal också, gapar o skriker. Ibland känns det som att man vill ha ett annat jobb, men ibland är det hur kul som helst, varierar fort och ofta kan jag då säga.

Sitter på jobbet nu iaf hemma hos familjen. Har lite att göra och väntar på att få åka till McDonalds, hans favvomat. Det är nog de enda han äter. Annars dricker han energidrycker..

Har suttit och kollat på busstider nu också till Junsele. Åker nog klockan halv elva på måndagmorgon nästa vecka och kommer tillbaks igen på fredagen. Mina svärisar ska möta upp mig i Söderhamn, och sen drar vi till Stockholm tillsammans. Ska vara hos oss över helgen där, vi ska åka till Västerås på Big Meat (lr hur man nu stavar). Sen på Söndag så åker jag tillbaka till Edsbyn med svärisarna igen och blir där till på Fredag, då jag, Anna och Sofie åker till Åre för att ta det lite lugnt över helgen :) Seeen kommer jag tillbaka till Edsbyn, och då är min Darling där o väntar på mig på Hotell Skoglunds :P 
Sen kommer vi alla fyra (jag,marcus och hans föräldrar) åka till Junsele igen på torsdagen, så blir vi där i fyra dagar. Ska gå på Åselemarknaden bland annat. Årets stora höjdpunkt.

Mamma och pappa åker dit nu på onsdag, och brorsan blir kvar hemma. Tänka sig att han blivit så stor. Han är ju till o med längre än mig nu! Typ 172 cm lr nå :P Alltså inte så mycke längre än mig..men han är så lång ;) haha.

Kom hem igårkväll också vid 22-tiden. Gick bra på resan.
Har haft det jätte kul i helgen, nog den bästa midsommar på många år. Dom hade det jätte fint där i Vallen, åt massor av god mat och goda efterätter. Sen gick vi tipsrunda, och sköt lite med ett salongsgevär. Jag var den enda som träffa på första skottet ;) De ni grabbar!
Sen fick vi se en liten söt igelkott där också. Dom stod o matade den med överbliven mat.
På lördagen var vi till Svärisarnas stuga, grillade med både dom och mina föräldrar. Var trevligt att bara ta det lugnt och träffa familjen.

Har blivit bjuden på bröllop också, det ska bli alla tiders.. superkul! Det är Johan och Sofia som ska gifta sig den 11:e Oktober. Äntligen blir det ett bröllop att gå på! :D

Nej, nu ska jag tvinga Erik att ta på sig en tröja, han kommer garanterat att köra med att han har ont i huvudet. :)
2008-06-20
 14:23:04

Midsommar

Nu sitter jag på Hotell Skoglund. Dom har köpt nya sängar ner till källarn, bara för våran skull. Det blev jätte mysigt där ner, precis som på ett hotell! :)

Har varit på Ica idag, köpte tacopaj o bröd till knytkalaset i Öjung ikväll. Ska bli jätte kul!

Igår fick jag hoppa in o jobba dag istället för kväll också. Theres var sjuk. Fick åka taxi till Nynäshamn på kollo. Var jätte trevligt, träffade en massa andra handikappade barn plus deras assistenter. Grillade hamburgare, åt jordgubbstårta, dansade runt midsommarstången mm. Blev några barns Princessa också..  hehe :D

Nej, nu ska jag fika. Måste köpa creamfresch också kanske.

Glad midsommar! Kram på er.
2008-06-18
 10:35:12

Vill ha sol nu..

Just de, sol o värme. Tur man inte har semester ännu.. så slipper man slösa på dagar där mörka moln och regn finns.
Får hoppas på bättre väder snart, även om regn kan behövas på vissa ställen i Sverige.

Igår var det en rätt lugn dag på jobbet, Pojkens mamma ringde o sa att jag kunde komma en havtimme senare. För han hade varit på äventyr hela dagen, rullstolskollo. Det  verkade som att han hade haft jättekul, så han skulle vara där resten av veckan också. Skönt för han att slippa fritids. Även fast ungarna har sommarlov nu och föräldrarna blir lediga så ska ungarna gå på fritids hela dagarna. Är lite synd om dom. Är ledig 3 veckor sedan. Men det är nog det enda. På deras hela 10 veckors sommarlov.  Jag ahde förstått om föräldrarna jobbade, men.. jaja. Jag ska inte lägga mig i.
Ikäll ska dom visst ha kalas igen. Storesyrran gjorde tårtor o sockerkakor igår, så jag undrade varför. O då sa hon att dom ska ha kalas imorgon. Men har ni inte haft de redan? Jo, men nu är det för dom vuxna. Åsså kom mormorn dit o irra runt, fram o tillbaks. Hon städade, passade ungarna, sorterade tvätt o ja, jag vet inte allt hon gjorde.
Hon undrade om jag skulle jobba "imorgon också", ja..det ska jag, jag jobbar kväll då också. För då berättade hon att det kommer 20 pers hit.
Så jag får nog permis idag :) hoppas hoppas bara att det blir innan jag börjar klockan fyra. Så de inte blir som sist. Då kom jag dit klockan fyra, o sen fick jag åka hem igen strax före halv sex.. kul. Tar typ en 40 minuter o åka.. va onödigt de kändes att jag kom i huvudtaget. Varför inte säga att jag slipper komma. Men man ska väl vara glad om man är ledig o får betalt ändå.

Hmm.. idag ska jag tvätta..igen. Och sen ska jag ha fotvård har jag bestämt, usch hur mina fötter ser ut. Borde ha det oftare :)

Ont i magen har jag nu också, jag tror jag dör.. tur att alvedon finns. Vad gjorde man utan? Är så drygt att vara tjej ibland. Borde inte killarna också få plågas nångång i månaden, vad orättvist det är :)

Nej, nu måste jag göra nått vettigt här, o inte sitta o babbla en massa. Tänk vad mycket tid som försvinner nu.. och vad jag hade kunnat göra istället. Tex. hmm.... läsa? eller teckna! Jaa! Det vill jag göra, o måla med olja. Var sålänge sen, o jag som bara höll på med de ett tag. Vad tråkig jag blivit. Jag vill göra en massa saker, men orkar inte. Sen så ångrar jag mig, men då tycker jag att det inte finns tid för det. Är inte de konstigt? Människan tänker knäppt helt enkelt, eller så är det bara jag som gör de.

2008-06-17
 12:31:21

Hey people!

Yeapp, hej svejs. Allt bra?
Här äre helt okej. Börjar jobba klockan fyra, och innan dess ska jag till vårdcentralen i Alvik för att få en delegering på pojken jag jobbar med. Har inte fått de än, tänk va sjukt.. egentligen. Men men, bättre sent än aldrig, eller?
Jobbar även kväll imorgon och på torsdag, fast då jobbar jag bara till klockan sju, sen drar vi till Edsbyn jag o Marcus. Fira midsommar o hälsa på lite folk. :)
På midsommar ska vi vara i Öjungsvallen, kommer att bli jätte mysigt.

Annars, jadu. Bra fråga Märta :P En kompis och hennes kille var hit i helgen o hälsade på en vända. Åkte till Spånga Bargeri o fikade, åkte ut till Djursholm o kikade runt lite, många fina hus där. Gjorde inget speciellt precis, dom var nog mest nyfiken på se hur lägenheten såg ut.
Har mest tagit de lugnt i helgen, var ju till Byn helgen före. Var jätte mysigt, bodde i svärföräldrarnas stuga o badade i bäcken där.. hehe.
Får se hur det blir nu till helgen, om vi bor i stugan då också. Skönt att bo lite för sig själv.

Snart ät det semester också, jobbar bara veckan efter midsommar, sen så! Ska bli så skönt. Ska kanske åka med föräldrarna till stugan i några dagar nu i början av juli, sen kommer jag hem några dagar och sen drar jag till Åre med tjejerna. Ska bli jätte kul! Lite killfritt ;)
And then så blir jag nog i Edsbyn med Marcus, eller om jag åker till Junsele igen, får se hur de blir. Marcus kommer ju ändå till stugan han med fast bara fyra dagar. Å då blire Åselemarknaden! Sen sista veckan blir det Edsbyn :) Får se om det händer lite mer småsaker.. typ grönan o så också. Var några kompisar som ville att vi skulle dra dit ett gäng, eller gå på skansen mm.
Jaa, man får inte planera allt, då äre drygt :P

Ska gå o duscha ja nu, sen blire mat o dra till worket.

Bye bye.
2008-06-02
 10:56:02

Hej igen!

Måndag, och jag ska jobba kväll mellan 18-21.30, sen jobbar jag 16-21.30 imorgon. And then, så är jag ledig ända till på söndag. Sköönt! :) Jag älskar att vara ledig (om man har nått att göra iaf, för det mesta. Eller inte). haha.
Hur som helst, jag får betalt onsdag och torsdag ändå, är kompledig. Familjen där ska åka  till Göteborg o hälsa på sina kusiner och gå på Liseberg. Lyxigt :) Kusinerna där hade visst skaffat nån ny jättestor lägenhet, värsta moderna lät de som. Dom verkar ha mycke pengar alla i den släkten. Synd att inte jag tillhör den också ;) Närå.

Idag är det kanonfint väder igen! har varit de hela helgen, typ 30 grader.
Jag o Marcus var ute o åkte lite igår, tittade runt lite ifall vi hittade nått nytt och spännande. Vi kom till ett slott tillslut, Görälvsslottet tror ja de hette. Var ett naturreservat iaf.. hade en jättefin trädgård med gamla träd från 1700-talet. maffiga du, hur stora som helst.
Det satt tillomed en skylt där det stod att om det var stormigt ute så skulle man inte stå under trädena. :) coolt.
Det var jätte mycke folk där, fanns en strandpromenad där och lite olika badplatser. En var på en klippa. Såg alldeles mysigt ut.
Sen var vi till ett annat ställe en liten bit bort därifrån bara, Görälvsbadet. Där var det en jättelång badplats, med grillplatser, toaletter, en utedusch, en jättestor brygga och ett litet Café där dom sålde allt möjligt. Hamburgare,mosbricka, strips mm. Dricka, glass och godis. perfekt ställe att åka till på en solig dag. Det var 17 grader i vattnet då. Så vi sa det, hit ska vi åka i sommar. Dom hade tom en stor volleybollplan, kunde säkert vara tre nät där.

Hmm, vad har vi mer gjort i helgen. Jo, vi var ner till stan på lördagen, och där kollade vi på Stockholms maraton. Dom sprang ca 4 mil, om det inte var 4,2 eller något sånt. Hur som helst så var våran kompis med o sprang, och han har dessutom inte tränat något speciellt, utan gjorde det för kul. Han hade som mål att ta sig in innan dom stängde igen. Och de gjorde han! Men ont i benen hade han sen. hehe.
Vi gick runt o kollade lite också, var tex in till gamla stan o  åt lunch där. Sen var vi till slottet, kollade lite på vakterna.. men vi hade precis missat vaktbytet. Men det var kul ändå. Stockholms gamla hus som finns kvar är jättefina.

Idag ska jag kanske gå in på köpcentrumet här i Tensta o köpa lite blommor till balkongen, har satt upp blomlådan iaf. Så nu är den redo. Måste prata med grannarna också om dom har lust att vattna blommorna i helgen och under semestern sedan. Dom har sagt att dom gärna gör de om dom är hemma förut. Får hoppas att dom är de ;)
För nu är det inte länge kvar tills man blir ledig i fyra veckor. Fick nämligen inget jobbb på 54:an i två veckor. Det saknades inte något i början av semestern, men i slutet, och då har ju jag börjat jobba igen. Men men, då får jag ju vara ledig längre :) Ska åka till Åre den 11:e Juli med några tjejkompisar över helgen. Ska bli jätte roligt. Sen är det stugan som gäller i en vecka, hälsa på släkt mm. Åsså får jag vara i Edsbyn också. Blir en härlig första semester i mitt liv.

Jag har för den delen drabbats av soleksem :( har aldrig haft problem med de förut! Men vi har kommit på att det nog är för att jag inte har solat nå solarium i år, har gjort de förr två år på raken, typ mars till maj. Och då har jag hunnit bli van med solen. Den är ju så stark nu i början också. Men man får sola lite då och då nu i början för att bli van med den, för då kommer det förhoppningsvis att försvinna. Kliar så fruktansvärt mycke.

Nej, nu ska jag gå och hänga upp tvätten sen blir det blommor :)

Ha en bra dag nu i värmen! De ska jag ha iaf. Bye