2008-04-22
 13:08:16

Heeeeeeeeeeeej!

Var ett tag sen nu igen :) Hoppas allt är bra med er mina kära läsare.
Var till Edsbyn i helgen igen, åkte två helger på raken...riktigt skönt. Synd bara att sista helgen kom med feber o göööront i halsen... ONT. Men det är väl ändå lite typsikt, klart man ska bli sjuk så man blir nervös o börjar undra om man får operera sig lr inte. Men nu är det mycke bättre, är inte hundra bra ännu. Men det ska nog inte göra något. ;) Läste på deras sida att en planerad operation kan dröja upp till 12 veckor i väntetid. Tur att strejken inte har påverkat operationen också. Bara två dagar kvar nu. Ska på inskrivning imorgon kl 07.30. Får se då om jag får ligga över lr åka hem. Mest av allt vill jag operera mig först av alla den dagen. För annars kanske jag dör av både törst o svällt o tillslut huvudvärk ;) positivt va? hehe.

Imorse ringde en vän till oss o pratade över midsommar oxå. Hjälp, redan tänkte jag. Men det är väl bra o planera också förstås. Han ville åka till stockholm han, typ gå på skansen lr grönan lr nått. Inte göra som vi alltid gör..åka till skogen med en biff o grilla. haha, han är så rolig. Det lät jätte kul :D Eller så vare jag som var nyvaken.
Alla andra hade sagt att han får fixa med allt isf. Har tänkt efter lite nu, o visst. Det vore nog roligt det också. Man kan ju käka biff nån annanstans ;)

Egentligen ska jag jobba kväll ikväll, men eftersom jag var sjuk igår, och kommer att vara det imorgon oxå eftersom jag ska på sjukan då o ta massa prover o grejer. Så får jag ju två karensdagar. Så då tjänar ja inget på o jobba idag...så då stannar jag hemma. Kan förresten vara bra o vila upp sig extra, börjar på bli lite snorig nu oxå :S not good. Hoppas verkligen det blir bättre nu! Måste få operera mig, annars kommer min mage sprängas om jag ska vänta 3 månader till!! Då blir det verkligen en tysk ölgubbe i utseende. Eftersom den redan är minst 1 liter.

Det är jätte fint väder här i sthlm. Just nu önskar jag att jag var hemma i Edsbyn o kunde gå ut o gå med Boston. Pappa hade varit till Bollnäs idag o köpt nytt koppel, ett sånt där som drar åt benen ifall han drar mycke. Alla på affärn tyckte han var så fin. Åsså försökte han käka upp allt där inne, var så mycke godis som låg framme o fresta ;) hehe.

Nä, om jag ska ta o duscha nu o göra nån nytta. Läsa lite sen kanske.

Oj, hjälp. Va rädd jag blev. Det ringde på min mobil precis, ett Sthlms nummer, neeej, det är från Gyn. Tänk om det är inställt pga strejken. Nej, nähä.. han undrar hur jag mår efter operationen. Hmm, nä, jag har inte opererat mig ännu.. ska göra det på torsdag. Jaha sa han, ja, för jag har inte fått något svar från dom på sjukhuset, så jag trodde att du hade gjort  de redan. Så jag tänkte ringa o kolla hur du mår efter operationen. Men då vet jag.

haha, okej..där var en brist inom vården...dålig kommunikation :P o de där ska jag jobba me. Haha.

Jaja, nu ska jag duscha. Hade bäst! Bye..

2008-04-09
 13:42:22

Nice

Äntligen har jag städat klart, skönt o ha de gjort. Håller på tvättar nu också. Men de tar så himla lång tid med den där tvättmaskinen. Önskar att man hade tvättmaskinen o torktummlarn från huset här..mycke bättre :)

Idag hittade jag en äckelbebis också. Det har varit jätte konstiga små kryp som ser ut som minikackelackor här i lägenheten. Var fullt av dom, fast torkade o döda som satt fast på väggen bakom skåpen i köket. Men som tur är har vi ju renoverat hela lägenheten. Så dom verkar ha försvunnit. Men ibland dyker det upp nån som springer för livet. Undrar egentligen vad det är för konstiga små kryp. Men inte undra på att det dyker upp heller om man inte kan hålla rent o städa ibland. Han vi köpte lägenheten av hade bott här i typ 25 år, o städat vare då inte! Han kan då inte ha gjort de nå ofta iaf, o inte så noga. Tur vi bor här nu då.... räddar lägenheten. Haha.

Nej, nu ska jag ta o gå o duscha.. Så jag hinner till jobbet kl fyra. Måste hänga upp tvätten också, Längtar så till Edsbyn. Men helgen kommer gå så fort :(
Jaja, än är den inte här. Så njut när den kommer.

Hej Hej.
2008-04-08
 11:40:33

I Stockholm liksom..

Det är helt otroligt. För det första kom posten jätte tidigt, för det andra så låg det ett brunt kuver bland breven i pappershögen, som innehöll en vit skinnplånbok med allt i förutom min 5:a och bankkortet. Och för det tredje så var det ett  till brev från polisen, nämligen mitt pass. Coolt. Jag har fått tillbaka mina saker som blev stulen för snart en månad sedan. Några utav dom iaf. Även fast dom var lite söndermosad av allt regn och att pass o körkort ej var giltigt längre. Men du, i Stockholm liksom. Finns de så snälla människor här som lämnar in saker dom hittat?! Braa..börjar på känna mig glad igen, det finns hopp här med :P
Undrar egentligen vart dom hittade sakerna, och vart resten av dom är någonstans. Nycklarna tex.

Nej nej, nu ska jag göra lite andra saker.. *låtsas ha fullt upp*. Men det är sant, tiden går så fruktansvärt fort när man är ledig, och sakta när man jobbar. Är det bara jag som tycker så?
Egentligen skulle jag städa idag hade jag tänkt. Men jag fick ingen lust. Tänkte att jag kunde göra de imorgon istället. Så kan jag tvätta också så allt hinner torka till på torsdag då jag måste packa.  Bra idé Märta, jag vet..smart ;)

Usch, jag vill inte jobba idag, vill bara ligga i soffan o läsa, tänk va skönt de vore. Men icke sa nicke.. måste åka o jobba kväll.. från kl fyra till halv tio. Tur att man har en så snäll man som hämtar en då man slutat jobba, särskilt när det är kvällspass. Så  slipper man kanske bli rånad igen påvägen hem från jobbet.

Hade gott!
2008-04-07
 15:16:53

Väntar

Har kommit hem igen för drygt en timme sedan. Gick ju hur bra som helst idag. Dom tyckte jag var så duktig och att jag kunde det mesta redan så vi blev klara tidigare. Var bara jag som var där också, så lugnt o skönt var det. Åt även lunch på nån cafeteria dom hade där.
Hmms, jag ska ta o läsa lite jag. Är i mitten på den sjunde boken ur leftbehind serien, asbra!
Väntar också på telefon från försäkringsbolaget, sen jag blev väskryckt. Fattar inte vart jag ska fylla nånstans i papprerna, pappersverige.

Bye.
2008-04-06
 20:21:47

Redan över.

Hjälp vad fort helgen har gått! Men man har blivit ordentligt utvilad. Det är huvudsaken.
Var till Uppsala igår och hälsade på två vänner, hade det jätte trevligt. Var kul att göra något lite mera annorlunda. Först kom vi dit och kollade hur dom båda bor (dom bor i studentkorridor), sedan sprang vi till bussen för att åka in på stan o äta. Åt på Pinoccio tror jag det hette, blev pizza iaf.  Gick på stan en vända o kollade. Var bland annat in på en affär där folk säljer saker som dom har uppfunnit, sånna där roliga saker som man verkligen kan ha nytta till, och inte. haha. Men för tillfället kommer jag inte på vad den heter. Hmmm.
Hur som helst så åkte vi tillbaka senare, bara tog det lugnt. Spelade Yatzy och kollade på en film som vi hyrt.
Kom hem vid tolvtiden på kvällen.
Har bara tagit det lugnt annars, haft en slappardag. Sköönt :)

Imorgon måste man upp tidigt :( Men det blir nog bra. Hoppas bara det blir kul på Liva, och att dagen går fort.

Förresten, jag har kanske nämt min semester förut, men hur som helst så har jag kommit på att jag kanske vill jobba 2 veckor av den. Men vi får se, kanske inte får jobbet heller. Det beror ju på om dom tycker det är okej med bara 2 veckor, annars vore det lite kul. Sen ska jag o Marcus ha 1 vecka semester tillsammans, och det blir roligare :)
Jag var ju till läkaren förut också, va dum han var. Han kollade ju knappt på kinden o sa att det var acne, visst!

"Akne är ett samlingsnamn för finnar, kvisslor och pormaskar. En finne bildas när en talgkörtelmynning täppts till och en inflammation uppstått. Utslagen är inflammerade, upphöjda och ömmande, men lämnar sällan ärr.

Akneutslagen ser ut som en liten ytlig varblåsa, eller som en lite djupare och ömmande plita, en finne. Ibland har man större röda upphöjda utslag som ömmar. Oftast sitter akne i ansiktet, men ibland också på bröst eller rygg. De läker för det mesta utan att lämna ärr.

En mer allvarlig form av akne ger stora och ömmande vätskefyllda knölar eller blåsor, cystor, i huden. Utslagen kan svullna och värka. Denna form av akne lämnar ofta kvar ärr när den läker."


Hmm, han sa att det var acne jag hade. Konstigt, jag trodde inte acne var så lokalt, och att samma utslag sitter kvar i ett år, plus att inget av det som skrivs stämmer in. Hmmmm.. Dessutom beskrev han en annan hudåkomma som det kunde vara ifall det inte var acne, och den stämde in precis. Men nej nej, det var acne. Så allt jag fick ut av honom var att jag fick ett recept på nån slags kräm som jag ska använda 1 gång om dagen i 2 månader. Och då kommer allt att ha försvunnit. Annars skulle jag höra av mig till honom igen så skulle jag få göra en hudbiopci.
Men hallå!  Han sa att man inte gör det i ansiktet, men att man tar ifrån något annat ställe på kroppen där man har likadan utslag. Då förklarade jag för honom att jag bara har det där på kinden. Men nej nej, han låtsades nog inte höra. Snacka om att nonchalera (lr hur man stavar) allt man säger.
Men men, vi får se om det försvinner. Hoppas det, även fast jag knappast tror att det är acne, precis som om jag inte vet vad det är. Det frågade han också, om jag hade haft en finne nångång. HAHA, vilken tonåring har inte haft de! Precis som att han trodde att jag inte visste nått om sånt.

Jaja, nu ska jag äta kvällsfika, innan jag blir så arg att jag inte vet vad jag gör. :D

Bye.
2008-04-04
 11:50:36

Äntligen helg!

Idag är man ledig dårå, nice. Egentligen ska jag vara ledig 4 dagar nu, men på måndag ska jag iväg till Karolinska barnsjukhuset för att gå en kurs på LIVA. Så det blir kul :)
Var till distriktssköterske mottagningen idag också. Har några konstiga märken på kinden som bara blir större o större. Men dom kunde inte komma på vad det var, tyckte att det var märkligt. Så jag fick en läkartid till en som har jobbat på Hud förr, så dit ska jag klockan ett idag. Och innan man hittade till dom där sköterskorna då, kära nån. Vilken turbolens det var där :P Var ju många patienter där som var totalt förrvirrad. Personalen hade fullt upp med att få ordning där, stackars dom tänkte jag, sådär vill inte jag jobba. Då får man ju migrän varje dag.

Hur som helst så är jag ledig nu. Skönt. Får se om vi ska åka och hälsa på några vänner i Uppsala imorgon.

Lägger ut några bilder nu också. (om jag fattar hur man gör), är sen i påsk mm.

Bye.

Längst till vänster är våran bil. Sedan min man. Jag och Boston. Jag o Marcus. I stugan o Plogar. Grillade korv under påsken. En del av stugan. Brorsan. Vår i Sthlm, äntligen.

2008-04-01
 11:35:56

Nästan 3 veckor sedan sist..

Har hänt så mycket att jag knappt haft tid o sitta vid datan.
Sitter på jobbet just nu, passar på o skriva nu medans det är lugnt ;) 
Malin o Johan var ju hit förut o hälsa på, såå typiskt mig.. blev ju sjuk då såklart. Dom kom på fredagskvällen, o jag blev sjuk då.. hade feber. Men men, vad gör man inte när man får gäster. Klart vi ska ha kul ändå. Tog det lugnt o kollade på film på kvällen iaf, sen på lördagen så for vi till Kista galleria. Gick rätt bra ändå, fast man hade feber. Dom åkte hem på lördagskvällen o jag blev frisk på söndagen. Lagom tills man skulle börja jobba igen på måndagen. Good :D

Sen så har man blivit rånad oxå! Moset på grädden efter allt som varit. Var påväg hem från jobbet, klockan var runt 22.30 o jag var alldeles utanför lägenheten nästan. Då kom det en o knyckte väskan rakt bakifrån. Hann knappt reagera. Men tydligen höll jag hårt i väskan, eftersom handtaget (remmen) fortfarande var kvar i handen. Där försvann pass, plånbok,körkort,bankkort,patientbrickan plus alla andra kort. Nycklar mm. Skapligt kul o fixa allt. Fick ju ta dit en låssmed dagen efter för att byta lås, skulle aldrig våga strunta i det. Särskilt inte i Stockholm! Tur att man får ut allt på försäkringen iaf. Blir ju en del pengar.

Jo förresten, våran vän Johannes har blivit påkörd av ett flygplan o brutit benet. Rätt rejält oxå. Fick göra en operation. Hmm, haha.. låter så sjukt när man säger att han blev påkörd av ett flyg :P Hur trovärdigt låter de. Men det hände på hans arbetsplats, o inte i luften! :D  

Har fått min operationstid nu oxå, ska in på torsdag den 24 april. Beroende på när jag ska operera mig så får jag kanske sova över en natt. Men bara om det är tidigt på morgonen. Blir sjukskriven några dagar efteråt bara. Får se hur länge, beror ju på hur ont man får, är så olika från person till person. Men 2-3 dagar iaf. Kan ju kanske bli mer oxå, eftersom jag har ett ganska tungt jobb, mycke lyft o så. Får se helt enkelt.

Annars, ja, vi var till Edsbyn o hälsade på i påsk! Var jättekul. Första gången jag kände riktigt när vi skulle åka hem att det var drygt. Hade verkligen ingen lust att åka tillbaka till Stockholm. Men det blir nog bättre det också, roligare närmare sommaren. Och semestern ;) Yeah, nästan 4 veckor! Skööönt.
Hmm, Marcus jobbar åt Amab nu oxå, skönt att båda har jobb nu, så vi får en riktig inkomst. Dessutom får han gratis diesel så vi kan åka hem till byn o hälsa på lite oftare. Plus att även fast han har gratis drivmedel så får han milersättning oxå. Dubbelt upp! :P Ikväll skulle dom jobba över, till 22. Drygt, men det går nog bra, är ju inte varje dag. Får kolla på Hous själv ikväll då :( buu. Hehe.

Nej, nu ska jag jobba lite o göra någon nytta här. Sätter kanske in lite bilder senare ikväll från lite av varje.
Hade bäst! Bye.