2010-10-28
 22:24:28

Våld

Nu äre kväller o helger. Det blir verkligen helg för mig med när Marcus är ledig,
så det är skönt att det är lite skillnad på helg o vardag trots allt.

Jag har precis klippt Marcus, han blev grym! :)
Tänkte att vi ska gå en "nattpromenad" med lillskrotis snart, skönt o få lite luft igen :D
Kanske ta en kvällsfika efteråt..eller nattfika.

Idag på gymmet gick de kanoners, ska försöka träna 400 kalorier varje träningspass, 3-4 ggr
i veckan. Och vi har kommit överens om att jag ska styrketräna också, för det är bara bra.
När man tränar och vill gå ner i vikt, eller så att säga få bort lite fett, då ska man tänka på att pulsen
inte får bli för hög, för då bränner det inte på samma sätt. Thats good, man behöver inte ta i o värsta
träna, och man förbränner bra. Alla tiders!

Uno har även busat med Skrållan idag, och han leker ju så våldsamt! Värsta drar o håller på fast hon
säger till. Han bara fortsätter han som om hon vore en liten leksak.
Men då får man rycka in o säga till, så han förstår :)

Godnatt på er där ute.
2010-10-28
 10:29:55

Godmorgon!

Idag är det riktigt varmt ute, börjar tro att man är i Cypern. Närå :P

Jag är på riktigt bra humör idag! Vet inte varför, men det känns bra allting just nu :)
Skönt med sånna dagar.
Idag ska jag på gymmet och träna för första gången, är lite smått nervös faktiskt, är inte
varje dag man har en "personlig tränare", nästan iaf. Men det är skitkul.
Kommer bli så himla bra känns det som, med både resultat o hela klabbet :)

Sen ska jag träffa Malin o hennes lilla skrållis idag, fixa Unos päls och städa.
Värsta bra liksom.

Puss o hej.
2010-10-27
 20:09:54

Done!

Nu är jag medlem på Prime Fittnes, yes!
David där gick igenom och visade lite på maskinerna och förklarade lite hur allt fungerar.
Är verkligen jätte fräscht där så dit rekomenderar jag att ni ska gå :)

Nu ska jag fortsätta titta på bonde söker fru :)

Bye bye.
2010-10-27
 13:57:21

Uuuuh

Näe, nu får jag ta och skärpa mig!! Jag har lite ångest idag för att jag inte tränar regelbundet.
Jag är jätte sugen på att börja på det nya gymmet, Prime Fittnes. Är ju så nära och bra :)
Dessutom med tanke på öppettiderna där så äre ju kanon! Man kan i stort sett träna när man vill.

Är det någon som vet hur man blir medlem där??

Idag har jag varit ute och gått med Uno puno.. i 1½ timma, det var skönt.
Vet inte vad jag ska hitta på riktigt idag, är så tråkigt väder ute, och inget pyssel finns det här hemma
att hålla på med, ingen hylla att måla :) Kanske ska skaffa flera så jag har något att göra.. Haha.

Igårkväll bakade jag kanelbullar, iof skulle jag kunna göra vitchoklad-hallonmuffins idag, bra att ha lite
fika i frysen.

Annars så är jag alldeles stolt över mig själv, för jag har blivit så bra på laga mat nu, har många idéer.
Dessutom måste man när matlådor behövs.

I måndags gjorde jag hemmagjord korvstroganoff med potatis. Igår blev det köttbullar och hemmagjord
potatismos, idag blir det en jättegod "kycklingwook" i sötsur sås med bla minimorötter i, ris serveras till
detta.
Imorgon blir det lasagne tror jag.

Haha, kul o veta :D

Nä, nu ska jag göra något. Kanske gå förbi på Prime Fittnes o kika lite :)

Bye bye.
2010-10-26
 17:05:05

Seg eller

Usch, känns som jag bara lullar runt o inte gör nått.
Idag har jag åtminstonde moppat golvet en snabbis, gått med Uno 2 gånger, skrivit ut
en ny årsanmälan och nästan skickat in den till och med, varit hos morsan o farsan, suttit
vid datan, beställt ett nytt halsband åt Uno.

Ja, inget speciellt egentligen.. tänkte att jag skulle baka idag, men har inte gjort de än. Men än
är inte dagen slut.
Jag har för den delen varit till Konsum också och köpt hundmat och Malin har varit hit med dom två första
Harry Potter filmerna som jag får låna av henne. Så nu blir det Harry Pottermara nått tag :)
Marcus verkade också vilja se dom filmerna, så det är kul :)

Näe, nu ska jag göra nått så jag inte känner mig så dålig. Dagarna går så snabbt.
Nu är det snart bara 1 månad kvar tills jag får veta om jag kommit in på sjuksköterske eller ej.
Snabbt tiden går..jaaaaaaaaaaaa.

Och husvagnen, den är såld den nu..så skönt och slippa den :) Den stod ju bara ändå.

Nu som sagt, göra någon nytta.

Bye bye.


Min fina hylla som jag målat (ska även måla över skruvarna)



Uno blir så stor :)


2010-10-20
 10:26:26

Jippi! :)

Tänk vad lyckligt lottad jag och M är som har vår goa Uno! ♥
Han är så härlig! :)

Imorgonkväll blir det försäljning av husvagnen också, så himla bra! Det var inga fel
alls med nångon fuktighet. Så nu har vi bestämt tid med köparna :) Glad.

Idag ska jag tvätta, sen ska jag måla klart min fina hylla! Därefter får vi se vad som hittas på,
har några förslag :) Kanske städa, eller träna :D Eller varför inte ut och gå?
Jaja, vi får se helt enkelt.

Igår lånade jag Harry Potter filmer av mamma, visste inte att hon hade dom.
Men ettan o tvåan har hon på vhs bara, så dom får jag låna av en annan :) 

Nu blir det duschning.

Puss
2010-10-19
 10:55:37

Disney Channel

Jag och Uno sitter o tittar på Disney Channel just nu.. Uno verkar tycka de är intressant, är
en massa konstiga ljud :D Haha.

Fast jag inte behöver stressa till något så känner jag mig väldigt stressad inombord just nu,
kan inte slappna av som jag skulle vilja kunna göra. Ni vet, slappa, titta på tv, läsa en bok, lata sig
bara. Det går inte! Önskar att jag kunde.

Idag har jag några planer, ska ringa några samtal, sen ska jag måla min kökshylla, försöka träna på Ip
eftersom det inte blev något av de igår, städa lite på kyrkan och boka tvätt-tid!
Var säkert något mer jag skulle göra, men jag vill slappa också. Försöka åtminstonde.

Japp, bäst att börja så jag blir klar!

Bye.

2010-10-18
 15:10:34

Full fart

Regn ute nu = Tråkigt. Ska ju va snö!!

Idag har jag varit till Böllnäs me morsan, farsan o småhundarna. Var på Dollar, Lidl och Willys.
Fast jag ska på Ica snart också, haha. Ska lämna in en back me flasker o byta till en ny, sen ska
jag lämna tillbaka en film som jag och M hyrt. Cop out, den var bra den!
Måste passa på att hyra lite innan den sista oktober.. eftersom man har "hyr gratis checkar".
Efter Ica blire Ip o träna!

Igår var vi hemma o lata oss en del, fast sen åkte vi till Skoglundsgården o gjorde ren husvagnen..
vi har nämligen sålt den.. snart.. Är ett par som bestämt sig för att köpa den. Sköööönt! :)
Ska bara göra en fuktighetskontroll, men det ska nog inte vara några problem de inte!

Näe, nu ska jag duscha, sen blire ica och Ip. Nice jue :) Sen klockan halvsex kommer lilltrollet hit o ska
umgås med Uno i cirka 2 timmar. Då blire  fullt rusch hänne. Hehe.

Bye bye!
2010-10-16
 22:36:47

Långhelg

Det kan man säga, det har verkligen varit en långhelg det här, så känns det åtminstonde :)
Skulle tro att det beror på att Marcus varit ledig igår också.

Ikväll har vi varit på teater med våra kära vänner, tänk vad roligt det är att göra något sådär extra ibland
med sina vänner, något lite mera annorlunda.
Vi var iaf på "Som bäddat för sex" i Bollnäs. Dom är ruskigt rolig dom där :) Snabbtänkta och duktiga skådisar.

2010-10-14
 10:48:22

Veckan som varit

Nu är det en vecka sedan igen som det skrevs något här.. tiden går.

Ska kanske börja med att sammanfatta helgen som varit.
På fredagen så var det tänkt att vi skulle åka hemifrån vid kvart i nio på morgonen, men som
vanligt så var vi försenad.. allt blev sent, vi hann inte äta frukost hemma så vi köpte oss en varsin
french hotdog på Statiol efter att vi lämnat Uno på Hotell Hanssons.
Kändes konstigt att lämna ifrån honom och veta att vi inte skulle ses på några dagar.
Med nöd och näppe så hann vi precis med tåget från söderhamn, efter att vi gasat på en hel del med
skåpbilen (den går max 140 km/timmen), det vill säga att vi hade gasen i botten. Sccchh.
Men..vi han på tåget och var fortfarande andfådda efter att ha halvsprungit till tåget från bilen, när det tuffade iväg
max en minut efter att vi klivit på. Haha, typiskt oss :P

Väl framme i Uppsala så lämnade vi väskorna på hotellet, gick runt och kikade lite på staden och intog sedan
en Kinarestaurang där vi åt våran efterlängtade "tre små rätter". Gött vare!
Senare på kvällen efter att vi checkat in på hotellet med mer så åt vi mat på Hotellets Restaurang/Pub.
Var ett väldigt populärt ställe som det verkade, för fullt var det där.
För Marcus blev det deras hemmagjorda hamburgertallrik och för mig blev det fläskfilé.. jag vet, jag ska alltid
vara värst :D Men dersas rödvinsås var gudomlig!

På lördagen träffade vi Malin, var bland annat till Domkyrkan och kikade, egentligen hade vi tänkt gå en runda
på slottet och titta, men dom hade inga visningar. Blev att vi gick en vända utanför och tittade ist.
Var även in på ett museum där dom hade allt möjligt, bland annat så fanns det olika mumiefynd från Egypten.
Vi käkade på en Grekisk restaurang som vi blivit tipsad av svärmor o svärfar att käka på.
Det var jättemysigt där, men maten som vi åt var jag inte speciellt impad på.. Malin åt nått annat, och det
verkade vara gött de, fläskfiléspett. Själv åt vi deras hemmagjorda biffar.
På kvällen gick jag och Marcus på bio, The other guys. Riktigt rolig film, den rekommenderar jag varmt. Så mycket som man skrattade då, det var längesedan :)

Söndag var bara en segardag, strosade omkring på stan innan det bar iväg hemmåt igen.

Bilder från slottet



Bilder på Domkyrkan från slottet


Bilder på Domkyrkan och i


Ja, det var faktiskt alla bilder jag knäppte i Uppsala typ..

Annars i veckan så har det inte hänt något speciellt.
Marcus har fått nytt jobb, så det är väl lite mera speciellt :) Han kör dumper längs Öjungsvägen (tror jag), som ni vet har jag inte så bra lokalsinne.. eller sinne överhuvudtaget? Haha.

Hmm, ja.. Idag kommer Skrållan och hennes matte hit och hälsar på, så jag ska ta och hoppa in i duschen nu
och skynda mig till apoteket innan dom kommer.

Hade gött!

2010-10-07
 16:38:12

Äntligen

Nu är äntligen snart helgen här, vilket innebär att jag och Marcus ska åka iväg på hotell
och bara ta det lugnt och gå på stan, kanske se någon bio, äta kinamat. Bara njuta helt enkelt.

Hoppas lille Uno får det bra också på Hotell Hanssons. Där finns det fina kompisar också att umgås
med. Hihi :)

Idag har vi varit och hälsat på lille Skrållan och hennes matte, alltid lika trevligt.
Fast Uno fick nå knäpp för sig och skulle bajsa på hennes vardagsrumsmatta.. tror att han inte tänkte
så mycket på det när han var uppe i sitt lekande, så då kom han nog bara på plötsligt att "ojsan, jag måste
bajsa". Haha, lilla puckot.

Nu ska jag ta och grädda våfflor, och med det serveras glass, drottningsylt och bär. Mmmm. Gött!
Tidigare idag till lunch gjorde jag hemmagjorda biffar med potatis o brunsås, så nu ligger det 2 portioner
biffar i frysen till en annan gång också. Thats good!

Japp, dags för kvinnogöra! See you. Och trevlig helg!

Ps. Jag såg på Greys Anatomy igår...sååååå bra!
2010-10-06
 10:32:42

Don't do it.

Alltså om man är på bra humör, och sedan pratar med farsan..
Jag säger bara.. gör inte de.
Måste vara värken som påverkar honom. Fast han är ju förstås också den mest negativa
människa jag känner.
2010-10-03
 17:35:48

Tjena!

Tjena! Yngve här (kallas det numera av Ella).
Nu är helgen slut..nästan iaf.
Igår var jag och Marcus hundvakt, Kenneln Olsson. Haha. Så kändes det iaf.. fullt upp med fyra
busar. Men det gick jättebra,var så mysigt så.
Vi åkte till stugan med dom så dom fick vara ute och springa, det tyckte dom var roligt.
Marcus tyckte också att det var skönt att få vara ute, för han är ju allergisk, och han känner väldigt mycket
när vi är i mammas o pappas lägenhet, även fast det var nydammsugat. Men det sitter väl i väggarna.
Tur att det går bra med Uno, han känner inte av honom någonting, helt underbart! :)
Igår på kvällen så var vi iväg och bowlade ett gäng, efter det gick vi hem till paret Gradin och hälsade på en
stund.

Idag har vi städat ur husvagnen och skruvat i bil. Ska ut och åka lite nu snart, spana lite bara för kul.
Nu är det mindre än 1 vecka kvar tills vi åker till Uppsala, mysigt.

Här kommer lite bilder som är knäppt både från stugan, skoglundsgården och min cykel.
Se vad snygg den är ;) hihi.

2010-10-01
 17:11:40

Fredag

Nu är det helg, och jag har tråkigt. Någon med förslag på vad som kan göras?

Har iaf haft en underbart skön, fin och vacker dag med kära Ella, Sofie, Elsa, Erik och Uno.
Var ute på promenad i 1½ timme, sen blev det milkshake hos Fam Nymans.

Ska äta tacos ikväll, men sen vet jag inte vad som händer.. se på film kanske?
Marcus kommer att komma hem sent ikväll, så jag får roa mig själv :)
Kanske ska träna?
Har ju kommit igång med träningen nu igen, så nu har jag investerat i ett månadskort på IP.
Ska försöka träna 3-4 ggr i veckan, men inte styrka utan bara kondition.
Jaja, nu ska jag panta burkar och spela tv-spel. Hihi.

pusss