2010-09-13
 12:42:26

Home Sweet Home, eller?

Nu är vi hemma i Edsbyn igen, kom hem igårkväll runt åtta.
Har varit väldigt skönt att vara borta en liten vända, komma ifrån lägenheten och göra
någonting.
I Junsele är det väldigt höstigt nu, ganska konstigt att det kan skilja så mycket beroende på
vart i Sverige man är.
Och husvagnen är åter hemma igen, var lite struligt att få upp den för backen som vi befarade,
men med hjälp av en 4 hjulsdriven bil som en granne hade så fick vi upp den.

Uno och Ludde verkade även känna igen varandra när dom träffades igen, för dom har då lekt
konstant hela tiden vi varit där. Småbusarna :)

Just nu väntar jag på att Marcus ska höra av sig ang lunch, och jag har supertråkigt.
Vet inte vad jag ska hitta på idag, och känner ingen stor lust att göra något heller, fast jag egentligen
vill de.
Men inget jag kommer på duger :)
Jag är väldigt less på att bara gå hemma och inte "komma ifrån" lägenheten, och det har resulterat i att
jag inte trivs här, varken i lägenheten eller med mitt liv.
Vet inte riktigt hur jag ska göra med allt, här finns ju inget liksom.
Inte ens jobb :)

Så..några förslag?


Ante
PUBLICERAT: 2010-09-13, 15:07:16

Våga känn efter vad just du vill med ditt liv, alla har en vilja inom sej. Bara att du känner efter, så kommer märka vad DU vill göra med ditt liv. När du vet det så diskuterar du det med Marcus, och så kommer ni fram till en gemensam lösning!


Jessica
PUBLICERAT: 2010-09-13, 15:25:06

Du vet ju vad du vill, plugga till sjuksköterska! Så eftersom du inte kom in den här gången så är det nog bara att gilla läget till nästa gång du kan söka in.... å du kan ju jobba extra ibland på hemtjänsten tills dess. Jag vet hur det känns, jag har oxå varit där då jag inte har haft nått att göra å särkillt nu på hösten är den känslan mer påtaglig...men som tur är så går tiden fort så rätt var det är så blir livet lite bättre, så det enda råd jag kan ge dej egentligen är att Håll Ut!


Ante
PUBLICERAT: 2010-09-13, 15:59:32

Mitt råd är, slösa inte bort din tid på att vänta..kom på nåt annat. Du lever här och nu! Man kan alltid välja andra vägar om en väg skulle bli blockerad! Kör hårt! och acpetera INTE att att bara sitta hem.


Märta
PUBLICERAT: 2010-09-13, 16:18:20

Tack mina vänner :)

Ja, det är egentligen bara att använda fantasin.

Jag vet vad jag vill, och det är att plugga till sjuksköterska, men eftersom jag inte kom in nu, så måste jag komma på ngt annat sålänge fram tills våren då jag förhoppningsvis kan få plugga! :) Men jag har ingen plan B, och det är de som är lite smådrygt.


Ante
PUBLICERAT: 2010-09-14, 11:05:49

Du sa ju själv att det är bara att använda fantasin, använd den. så hittar du snart på "plan B":)


Ante
PUBLICERAT: 2010-09-14, 11:43:57

För tänk om du inte skulle komma in på skolan i vår, då har du väntat i onödan ju:) Bättre att praktisera på något ställe som du gillar än att bara sitta hemma Du skaffar dej erfarenhet sammtidigt får du rutin och man mår bättre av att göra nåt än att bara sitta och grubbla hemma. tro mej!!!


Jessica
PUBLICERAT: 2010-09-14, 13:39:27

Nu menade inte jag att du bara ska sitta hemma å vänta...du kan ju få jobba på hemtjänsen ibland ju å då får du rutiner.... Sen så är det ju så att i Edsbyn finns det inte så mtk man kan göra heller om man vill va kvär här å det vill ni ju, vilket jag tycker är bra. Ni ska inte behöva ta å flytta härifrån igen, det kommer ordna sej! Och livet brukar står stilla ibland, det kan ju inte hända saker hela tiden...

men som sagt, redan imorrn kan du ju söka in igen på nytt, det har redan gått så snabbt! :D Så stort lycka till nu med det!=)


Märta
PUBLICERAT: 2010-09-14, 14:16:17

Ante, det har du rätt i. Men ska jag ut på praktikplats, då vill jag verkligen att det ska ge något. Det finns många som utnyttjar det där också, med att ha praktikanter.

Jessica, absolut.. jag ska jobba extra på hemtjänsten, sen så har jag en annan o ringa till också som jag ska berätta att jag finns tillgänglig för. Så bara man får jobba lite extra ibland så är jag nöjd..då gör man ju nått iaf och får betalt. :)


Ante
PUBLICERAT: 2010-09-14, 15:28:50

Kör hårt: bara vara hemma = grubbla.. Människan är gjord för att arbeta! annars blir vi sjuka.


Ante
PUBLICERAT: 2010-09-14, 15:39:32

Det är bara du som vet om der ger nåt, man kan alltid byta praktikplats om man märker att arbetsgivaren är oseriös. för eller senare hittar du nån som är det. Då kan det öppnas nya dörrar och du knyter viktigt kontaktnät som kan leda till ett eller flera jobb. Bara man är arbetsvillig social och trevlig så brukar lman komma långt. Det finns bara möjligheter om väljer att se det så!! Man måste våga chansa, stannar man hemma får man bara vänta och hoppas och då grubblar man negativa tankar. Sen hamnarman lätt utanför det socialanätverket..det kan vara farligt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: