2011-05-08
 10:12:10

Ville bara hjälpa till lite..

Söndag och finväder! Niice.
Vet inte riktigt vad jag ska göra idag, har liksom lust med massor av saker, men har noll idéer.
Kanske man ska ta sig en cykeltur? Måla naglarna borde jag också göra. Städa behöver jag däremot
inte göra.. för igår fick jag totaldammsuga överallt.
Vi var nämligen på bondemarknaden som hålls här i Edsbyn årligen, så vi lämnade vår lilla bebis Uno hemma
i några timmar själv, hade öppnat på balkongen också så att han kunde stå där ute och kika runt lite. Han
älskar nämligen att vara där ute, så vi ville göra det så bra som möjligt för honom :)

Men tacken för det var att han hade varit i min fina blomlåda som farsan snickrat åt mig tidigare i veckan och
busat! Jag hade två dagar tidigare gjort lite fint i den och satt 20 jordgubbsplanter, plus att jag satte några i en annan kruka bredvid.
Då vi kom hem ropar Marcus från vardagsrummet -Åh nej, men Uno!!.
Jag blev såklart nervös ute från hallen och undrade vad han hade gjort. Jag trodde såklart att han typ hade skitit
inne lr något.. vilket hade varit lättare att städa upp.
Men dessvärre så hade han varit i min fina jordgubbslåda, krafsat o krafsat, dragit upp alla planter och jordat ner
hela lägenheten, soffan,sängen..rubbet! Till och med planterna i krukan var uppkrafsad.

Haha, det var fullt av jord på hela balkongen också och alla planter var förstörd :D
Så tråkigt att han nog inte haft, däremot måste ju grannarna ha undrat vad han höll på med, eftersom dom är ju ute på balkongen för det mesta, så dom måste ju ha sett honom!

Det var bara till o dammsuga o stoppa vovven i duschen, för han hade jord ända upp i nosen han.
Ska köpa nya planter till veckan, men ska inte ha balkongdörren öppen då vi inte är hemma.
Never in my life. Rätt åt dig matte tänkte han nog när du lämnar mig hemma sådär ;)

Nej, nu ska jag väcka sjusovaren och ut o gå en vända, mannen min är iväg o jobbar en vända.
Tänkte om jag skulle gå på möte idag, men det verkar inte bli av, eftersom jag sitter här nu.
Jag får ha mitt lilla eget möte själv helt enkelt. Blir nog en cykeltur och bara fundera på livet.

Imorgon blir det skolan hela dagen i Gävle, ska börja en ny kurs, Mikrobiologi och Farmakologi.
Är lite nervös inför läkemedelsräkningen, eftersom man inte får ha ett endaste fel på den tentan.
Så för mig innan det blir sommaruppehåll blire till att räkna en massa matte och öva öva öva.

Nu blire promenad :)

Lite bilder från busfröets fina hjälp..




Jessica
PUBLICERAT: 2011-05-08, 11:46:30

Nemen haha så roligt! ;p jag hade velat sett hur soffan och sängen hade sett ut..:)


Malin
PUBLICERAT: 2011-05-08, 13:06:54 | URL: http://malinbossen.blogg.se/

Nämen gu.. vilken syn det måste ha varit. Dom är ganska lika våra terrorister vi har :P Skrållan älskar att visa de ting hon har förstört då jag är borta...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: