2009-09-05
 15:17:27

Snabba förändringar

Jag vet inte hur jag ska börja, men det har blivit lite förändringar här
hemma.

Som ni redan vet så köpte jag en hund i söndags, men den har jag gjort återköp
på nu.
Det kändes inte rätt helt enkelt, och jag kan inte sätta fingret på vad det var som gjorde
att jag kände så.
På torsdagen tog jag Jeepen och lille Ragnar för att åka tillbaka med honom till sin mamma,
och det gick jättebra. Han såg så glad och lycklig ut, så han får det nog bra.
Tänkte att det var bra att lämna tillbaka honom så fort som möjligt också innan han skulle bli
allt för van vid att vara här.
Kära nån vad jag har mått dåligt innan jag bestämde mig för att göra ett återköp, usch!

Nu känns allt mycket bättre, och jag vet att han har det bra :)

Imorgon är det dags för Marcus att lämna Edsbyn igen, för nu är hans semester slut. Det har gått
så snabbt, och ingen motorcykelåkning blev det.
Vi har faktiskt inte gjort något speciellt, men det har varit skönt de med på sitt vis.
Kommer att bli väldigt ovant och jobbigt nu i början när han åker, eftersom man är van att träffas
varje dag.

Jag har lite funderingar på vad jag ska göra i framtiden, tänk att jag inte kan bestämma mig, att det ska
behöva vara så svårt!
Jag blir tokig, fy vad trist det är.

Hur som helst så ska jag plugga matte B, och försöka blir klar tills i slutet av november. Det vet jag.
Men sen funderar jag på om jag inte ska åka till Norge ändå, kan ju fortsätta med matten även fast
jag skulle vara där.
Det tråkiga är (därför jag kanske inte vill) att jag bara kommer att få träffa Marcus ibland, inte ens varje
helg. Typ var 3:e bara..

Men det kanske funkar det med, det vet man ju inte försen man har prövat. Det behöver ju inte vara så
resten av livet bara för att man åker iväg en gång och jobbar.. även fast det känns som att det kommer
vara så för allid. Iaf att någon av oss alltid kommer att vara borta.

Det är jag stupsäker på, och det känns helt meningslöst faktiskt.. vilket liv.

Kan inte mitt liv vara normalt. Ibland önskar man faktiskt att man inte fanns, så man slapp beskymra
sig så mycket.

:(


Jessica
PUBLICERAT: 2009-09-05, 17:16:39

Men Märta då jag som hade sett fram emot att få träffa lille Ragnar...:(

Jag tror nog inte att allt blir bättre över att du åker till Norge, för som sagt då kommer du å marcus få träffas ännu mera sällan, plus att ni har ju huset oxå... jag tycker du ska fortsätta med att plugga vidare till sjuksyrra som du var inne på förut för du får du iaf en bra utbildning å garanterad jobb sen i närheten! Så se till du att du klarar av matte b först vilket inte kommer ta alltför lång tid om du pluggar på nu, sen är de bara för dej att söka in till utbildningen å du kommer säkert komma in oxå, och då lovar jag att allt kommer kännas mkt så bättre. ...för då kommer du känna att du har nått viktigt att göra i några år framöver som kommer löna sej efteråt...

Ville bara bolla lite tankar om vad jag tycker...=) Ha de så bra! Kramar!


Carin
PUBLICERAT: 2009-09-06, 10:04:27 | URL: http://caarinn.blogg.se/

Märta. Norge är inget alternativ om du mår dåligt för att ni ses sällan. Om du flyttar dit så kommer ni inte kunna prata i telefon så ofta för att det är super dyrt att ringa och ta emot samtal. Och ni kommer att ses ännu mer sällan. Så vill du väl inte ha det?? Nej jag håller med både Ante och Jessica. Sätt dig ner med Marcus och prata om livet och framtiden och fortsätt utbilda dig! Det är perfekt att utbilda sig nu och vara klar när jobben är på g igen! Stor Kram. Carin.


Märta
PUBLICERAT: 2009-09-06, 10:14:53

Ja, det är nog rättans tider att plugga nu, så man är färdigutbildad sen när det förhoppningsvis finns jobb på G här hemma för mig.

Jag har inte så många alternativ att välja på ang att Marcus är borta och jobbar. Så jag måste acceptera att det kommer att vara så. Dessutom är han en person som gillar att vara ute och resa och träffa nytt folk på hans jobb.


Ante
PUBLICERAT: 2009-09-06, 11:11:59

Ja huvudsaken att du/ni mår bra! kanske var lite hårt förra inlägget.Ursäkta! Men vill att både du och Marcus ska känna att ni mår bra! Jag föreslår att ni verkligen sätter er ner och pratar med varandra nu. Lägga på locket löser ingenting. Som kompis blir jag bara lessen över att se det som händer just nu.


Ante
PUBLICERAT: 2009-09-06, 12:33:24

Ja bra att plugga! Kanske sälja huset vore bra också?


Märta
PUBLICERAT: 2009-09-06, 19:40:38

Ante,jag förstår inte vad som håller på hända just nu?

Och det är klart vi pratar med varandra.. Det är bara det att just nu finns inga andra lösningar, jag tycker det suger att M är borta hela veckorna.. men vad gör man?

Det är inte säkert han har jobb ens i vinter, han kanske blir arbetslös han med.. Vi får se hur det blir framöver.. göra det bästa för att båda ska må bra :)


Anonym
PUBLICERAT: 2009-09-06, 22:47:03

okey jag som är dum och missuppfattat allt då som vanligt..simma lugnt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: