2008-12-23
 09:50:32

Dan före dagen med stort J

Japp, imorgon är det Julafton, myyys :) Såå glad är jag.
Fast just nu är det lite pirrigt här, dom är här o spolar i vårat avlopp.. Ove på Edsbyns fastighet tyckte att dom skulle komma hit med spolbilen, för det blev stopp i avloppet igen i lördags. Han tyckte så synd om oss.
Det verkar vara något där, men nu tror jag det är stack. Fy vad tråkigt jobb o åka runt till en massa o spola rent andras avlopp, blää.
Sen måste jag städa rent :/

Hur som helst, förra veckan i fredags, så var det en 62 årig dam som blev överkörd här utanför oss. Jätte hämskt!
I tidningen stod det att hon hade fått svåra skallskador.. undrade vem det var, men i söndags fick jag veta att det var en som hette Eva Eriksson, och igår hörde jag att det var en granne till oss! Hon bor visst alldeles under oss.

Fick höra nu av en granne att hon hade fått ett jack i nacken som dom sytt igen, och att hon brutit båda benen, men inga skallskador annars. Tack och lov! Ibland har man tur i oturen.

Nu lite roligare saker, jag har köpt klart alla julklappar.
Imorgon ska vi först åka till Marcus farmor o fira med henne lite, sedan ska vi åka hem till mina föräldrar o fira, äta mat och öppna julklappar, hela gänget. Klockan halv sex ska Lasse börja jobba, men jag tror nog att dom andra stannar kvar lite längre :)

Vi har delat upp julmaten så att alla köper med lite saker, knytkalas kan man säga.
Idag måste jag klippa farmors naglar, brukar hjälpa henne med det när hon kommer. Usch, fötter är inte så mysiga.. men vad gör man inte för att göra någon glad. Man måste ju vara lite hjälpsam :)
Sen så har jag bjudit över på fika, lussekatter o kaffe med lite pepparkakor.

Bye bye.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: