2008-05-01
 09:07:46

Blev inte som det var tänkt..

Nä, det blev lite förändringar ang operationen.
På onsdagen då jag kom till sjukhuset vid havlåtta, så fick jag först gå till blodprovsmottagningen, efter det fick jag åka hiss upp till avdelning 14 på kvinnokliniken o träffa en sjuksköterska för inskrivning och ännu ett prov.
Inne i väntrummet satt två stycken till, men den ena försvann rätt fort. Sen efter en stund kom det några stycken till. (tror vi var 6 stycken som satt där o väntade innan slutet). Alla skulle operera sig.
Satt en jätte trevlig tjej där som jag småpratade med, hon hade tom en kompis som hade kompisar från Edsbyn som var med i pingstförsamlingen där. Coolt... världen är bra liten ändå :)
Hur som helst, efter typ en timmes väntande kom sjukgymnasten, och hon gick mest igenom hur man ska göra efter en bukoperation, att vi ska upp o gå påengång mm. Men jag tog inte åt mig så mycke av allt hon sa, eftersom det mest gällde dom som skulle göra en Laporoskopi (tror ja de heter), iaf ett snitt antingen vaginalt lr ett såkallat bikinisnitt. Men jag skulle göra en titthålsoperation.

Lalalalaa..efter en stund så skulle vi få träffa våran läkare som skulle göra själva operationen, o det var ju trevligt.
Hon var jätte snäll och gullig. Men det var inte så kul som jag hade hoppats på ändå, hon gjorde en undersökning till och kollade på ultraljud ifall att det var så att cystan hade försvunnit. Men det hade den däremot inte. Den var 18 cm, hade ca 1 liter vätska o skulle bort.
Satt där och fick ställa lite frågor, hon berättade att den satt på ena äggstocken, och att operationen skulle ta ca 1½ timme för att dom skulle försöka rädda äggstocken, Jag ba : va, men satt den inte i livmodern? Näää sa hon, det kan dom inte göra.
Åsså berättade jag för henne vad den där läkaren som hade gjort första undersökningen sa. Hon kunder inte fatta att han sagt så, och att han borde förstå att det inte går att ta bort en så stor cysta med en titthålsoperation, utan gränsen där är isf 10 cm. (jag hade nästan dubbelt så stor).
Fatta vad arg,ledsen och besviken jag blev. Dagen före min operation fick jag höra att jag skulle göra ett bikinisnitt, och att jag blir sjukskriven i minst 4 veckor, att jag måste stanna kvar på sjukhuset i minst 2 dagar efter operationen. Helt fel, alltingen.... jag hade tom fått fel information om var den satt. Snacka om B-R-I-S-T.

Hur som helst, idag, en vecka senare efter operationen sitter jag hemma i Edsbyn, 30 mil från Stockholm. Och mår bra :) Relativt bra.
Operationen gick jätte bra, och dom kunde rädda min äggstock, visst den är lite skadad i vävnaden runt om, men det sägs att den ska fungera lika bra som den andra ändå. så vi får hoppas på det :)
Jag låg inne tills på lördagförmiddag då min Marcus kom o hämtade mig, det var en stor lättnad att få lämna sjukhuset då.
Jag har inte haft nå speciellt ont, men jag äter ju värktabletter förstås. Men ändå, jag har inte haft några större problem. Klart att det känns lite ibland, att det är något där. Men jag tycker att allt är bra, det verkar läka fint och så. Det är huvudsaken :)
Så fort som den här veckan har gått, och om dom andra också kommer att gå så fort.. då går allt i en superfart.
Plus att man får lite semester nu när det börjar bli så fint väder ;)

Vi kom till Edsbyn igårkväll, o då bjöds det på tacos, sen så kom några vänner o hälsade på. Våran bil blev klar igår också, den har ju varit inne på lagning, så det kändes jätte bra. Även vår andra bil, pontiacen blev klar. Äntligen fungerar den!! Fast vi ska sälja den, använder den inte så mycket som vi borde göra.
Sen på kvällen märkte vi att Audin hade gått sönder igen, för bla så fungerade inte styrservon lr bromsservon. Shit, vi som har lagat o fått hem den precis. Nä, då visar det sig att det var remmen som har antingen hoppat ur lr gått av. Så nu måste vi riva hela framfronten o fixa det också..o det som är så lätt. :P

Idag ska jag hälsa på mina föräldrar lite, och handla mat till ikväll då vi ska åka till stugan i grilla o mysa med våra vänner. Det blir jätte roligt. Och imorgon är det äntligen dags o klippa håret o färga, yes! Skönt.

Nej, nu ska jag ta o äta något kanske, kolla om det finns några fler som vill det. Verkar som att alla sover länge idag. Marcus är ute o håller på fixar han, med gräsklipparn till våra hyresgäster. Undrar hur det går med kylen o frysen för dom. Vi köpte ju nya sånna till dom sist vi var hit tror ja de var.
Åsså har dom fått valpar, så nu måste vi dit o hälsa på, va gulligt!

Jaja, hade så bra hörrni. :D Höres! Bye.

Min grova nål till medecin o dropp, min första frukost, mums. Foots :) and me.


sexleksaker
PUBLICERAT: 2012-05-25, 17:56:41 | URL: http://www.sexgrossisten.se/

Jag ser ingen mening med att inte våga köpa en sexleksak



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: