2008-05-13
 12:20:31

Fint väder :)

Det är så skönt med fint väder. Längtar jätte mycke tills i sommar då det är semester. Får se hur länge man blir ledig, om det blir 2 veckor eller 4.
En arbetskompis på 54:an ringde om det var förra veckan tror ja, tom prick en vecka sen är det förresten, hon berättade att hon gått ner till resursen för att berätta att jag gärna ville jobba 2 veckor i Juli.. och att jag gärna gör det intensivt. Men då sa dom att dom redan hade vikarier, och att det inte går att jobba bara 2 veckor. Hon berättade då för mig att dom har fått in papper på vilka vikarier som ska  vara där i sommar, men att ingen av dom har varit där förut.. och det tyckte hon inte kändes bra, och att det vore toppen om jag kunde komma o jobba (även om det bara är 2 veckor) eftersom jag varit där förut o "känner" patienterna redan. Men efter att hon varit till resursen så var hon tydligen inte nöjd... så hon gick det Björn (Chefen på 54:an) och berättade historien. Då hade han sagt "Ring till Märta o säg att jag har sagt att hon ska ringa till resursen. Sagt o gjort, jag gjorde det..o då sa hon att det var Björn som bestämde vilka vikarier som skulle vara där. Men hon frågade ändå om personnummer,adress åsså skrev hon typ att jag jobbat där förr mm. Åsså sa hon att hon redan hade skicka de till Björn, men att hon skulle göra det igen.
Får se då, hon kanske inte gjorde de.. man vet ju aldrig. Än har jag inte hört något.. så det verkar lurt att jag inte får något. Jag säger då de, skönt o slippa det där jollet. Jag är så glad som har fast jobb o slipper gå på tå inför dom.

Snart är det bara en vecka kvar av sjukskrivningen också, såret har läkt jätte fint, men man är fortfarande lite handikappad o har lite småont.  Skär liksom i såret ibland, Åsså när man går en bit blir man  väldigt trött. Har dock inte lika ont i ryggen längre, o de är skönt! Man får se om si sådär en vecka hur jag känner, mycke kan hända på den tiden. Men mår jag ungefär som jag gör nu, då är frågan om jag kanske måste förlänga sjukskrivningen nån vecka till.
Har ju ett jobb som kräver en del, dessutom står och går man mycket.. har en väska på ca 5 kilo på ryggen hela dagarna, plus en kille som väger ca 30 som man "lyfter upp" i stort sett hela tiden. Han har dessutom en barnvagn som väger 15 kilo som mana släpar på. Kanske blir det lite tungt om man opererat magen. Bättre det säkra före det osäkra.

I helgen var vi hem till Edsbyn igen, var kanonväder då, värsta sommarvärmen! Var på Linneas o köpte 3 sommarbyxor..som sitter löst i magen. Kan inte ha för åtsittande byxor... då gör det ooont.
Åt mjukglass o satt o kolla på folk.
Just de, vi spelade kubb oxå..och paret vann såklart ;) hehe. Vi är bäst.

Nu till helgen blir vi kvar i stockholm o tar det lugnt, blir så mycke bilåkande annars, man hinner inte göra så mycke när man kommer hem över en helg bara. Sedan helgen efter kommer både svärisarna och mamma o pappa hit. Vi "flickor" ska ha en shoppingdag på lördagen medans herrarna går på Barkarby expomässa nogåt.. Det är en massa maskiner iaf. Har varit dit jag med två år på raken. Rätt kul faktiskt. Men heller shoppar jag ;)

Nu ska jag nog gå och duscha, sedan blir det en promenad ut i det sköna.

Hade toppen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: