2008-05-22
 11:01:10

..med tomater.

Halloj! Är på sprallerhumör idag.. är glaaad, för imorgon kommer våra föräldrar hit, jippi!
Just nu håller jag på äta frukost (ganska sen), äter mackor med tomater o en kopp the. Gött :) Hmm, för de mesta så äter inte jag frukost på engång när jag kliver upp, bara på helgerna för då är Marcus hemma på mornarna också. Sen när jag brukar jobba, då gör jag det sist av allt. Ibland hinner jag inte ens, men då äter jag frukost på jobbet istället. Fy dig Märta, du måste äta regelbundet.

Jag längtas tillbaka på jobbet nu, då man får träffa lite folk igen och prata. Just nu så är det så ensamt på dagarna. Marcus är på jobbet och här känner man inte någon. Dessutom dom man känner pluggar eller jobbar.
Hade man varit i Edsbyn, ja då hade man kunnat träffa folk hela tiden, gått ut o gå med hunden, hälsat på farmor nummer 2, ja, allt möjligt. Cykla tex, för någon cykel har vi då inte här. Den skulle ju bli stulen påengång eller sönderslagen. Hade måsta ta upp den på balkongen isf, och det hade varit drygt eftersom vi bor på fjärde våningen, måste släpa den igenom precis hela lägenheten.. och hur kul är d et o få in en massa grus hela tiden?. Inte så speciellt roligt.

Ännu har jag inte hört något ifrån varken försäkringsbolaget eller 54:an. Försäkringsbolaget har jag ringt till några gånger nu, senast i förregår. Och då sa dom att dom skulle prata med handläggaren och att det har varit så mycket för dom att dom inte hunnit med allt dom ska. Egentligen ska det ta 30 dagar högst, och då ska allt vara klart. Men just nu så har det gått 42 dagar. Men men, det kommer nog snart. Vill ha mina pengar.
mm, gott med the.
Hur som helst, idag ska jag städa. tvätta och..läsa en bok :) Sen när Marcus kommer hem ska jag göra spaghetti och köttfärssås.
Imorgon, då skulle föräldrarna dyka upp vid fyra tiden, och innan dess ska jag och darling ha hunnit till Spånga för att hämta ut jordgubbstårtan o köpt med 2 liter jordgubbar. Jättebra pris! 2 liter för 40 spänn, o god är dom!
Senare på kvällen ska vi ut och äta, men det blir på en pizzeria.. jättebra faktiskt. Och du, dom gör godare pizza än i byn ;) Och ska jag vara ärlig, så är det den bästa pizzan jag någonsin ätit.

Nej, om man kanske ska ta o sätta lite fart, jag kom ju på att jag måste gå på apoteket också. Förresten, jag hörde på radion att dom ska börja sälja sexleksaker där. Jag fick värsta chocken, vart är Sverige på väg egentligen.
Allvarligt, på apoteket.. hur passande är de då på skala ett  till tio. Det här vill jag höra lite kommentarer om, så kommentera gärna här på min blogg. Det vore roligt.

Ha det gott folket!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: