2008-11-26
 23:41:56

Min dag

Vilken fantastisk dag att fylla år på, ja det var ett bra uttryck som Joel hade tycker jag :)

Först så börjar dagen med att jag vaknar, helt otroligt. Tänk att man kan vakna.. :P Jag gör mig iordning, käkar frukost..åsså kommer posten. (Får post väldigt tidigt här)
I posten ligger, om jag kommer ihåg rätt, ett grönt kuvert med namnet Märta Olsson på. Där i fann jag ett griskort, där det står Grattis bla bla bla osv. "Tyckte att du kunde behöva en gris till, nöff nöff/Malin". Haha, där i låg det förutom kortet ett vackert mobilsmycke.. en gris såklart.
Jag har nämligen samlat på grisar förr..och har en hel del. Alltså prydnader..inte riktiga ;P
Det var mycket trevligt att äta frukost och få fina presenter med posten.
Efter detta så åker jag vid halv tolv tiden till Pingstkyrkan där jag möter upp svärfar, han ville bjuda på lunch.. så då blev det orientalisk köttgryta med ris, mumma.

Har sedan pysslat på en massa här hemma, ställt iordning skrivbordet som vi fått in i sovrummet, har t.o.m köpt två julklappar idag! Första gången jag varit ute i så god tid. Grattulerar Märta.

När klockan började närma sig halvsju plingar det på för fulla muggar på dörren (det hördes att det var pappa), han vill alltid höras väl när han kommer på besök, haha. Åsså kom min kära mor också såklart.
Efter ett tag plingar det igen, Marita kommer instaplandes.. och därefter Irene.
Sedan hade vi det jätte trevligt, pratade och fikade.. jag bjöd på smörgåstårta och min hemmagjorda frukt och bärtårta. Gött vare!
Och nu...nu sitter jag här. Efter att ha kollat på Greys anatomy såklart! :)

Min huvudvärk försvann också..helt utav sig själv. Fast denna gång hade jag ont på höger sida..och då brukar det inte vara några större problem.

Jag hade ont igår eftermiddag, kväll och natt också.. på vänster sida.. inte så skönt. Lära gå o lägga mig rätt tidigt.
När jag har ont i huvudet, sådär jobbigt..då vill jag bara dö. Så otroligt drygt är det!

Igår bjöd jag mina föräldrar på middag också :) Kottleter med vitlöksmarinad, ungsbakad potatis, sommarsallad och vanlig sallad. Hade även lite färsk annanas och passionsfrukt. Alla tyckte det var gott, så det var roligt. Synd bara för huvudvärken, men det gick rätt bra ändå. Blev värre efteråt.

Såå, den här dagen har iaf varit nästan helt perfekt. Den hade varit helt perfekt om Marcus var hemma. Tyckte lite synd om honom som inte fick vara med o äta allt detta goda. Men det finns kvar så han får smaka när han kommer på fredag. :) Även om det inte är lika gott då. Är godast då det är som mest färskt.

Nej, nu ska jag sluta babbla så mycket, o gå o sova. Hoppas jag kan sova bra denna natt, har vaknat o vänt o vritt på mig så mycket dom andra nätterna. Men däremot så har jag inte gjort som första veckan när Marcus var borta. Då jag vaknade av att jag öppnade sovrumsdörren. Haha, jag hade ingen aning om vad jag höll på med lr vart jag skulle.
Har då aldrig gått i sömn förr! Däremot så pratar jag en hel del. Det var bara att stänga igen dörren och gå o lägga sig igen :)

Så, det var min dag.
Godnatt.



Åsa Zackrisson
PUBLICERAT: 2008-11-27, 00:07:32

Jag har också samlat på grisar...men orkar inte ha dom framme. En massa rammel liksom...fast dom är ju "vääääldi gulli" =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: