2008-09-26
 17:44:53

En dag på gallerian

Idag var vi på Kistagalleria jag o Marcus. Vi hade inget speciellt för oss, så då tänkte vi att vi kunde dra dit.
Nu tänker ni säkert: vadå.. inget o göra?!?! Ni ska ju flytta! Jo tack, jag vet. Men vi har typ packat allt, och kan inte göra så mycke mera försen imorgon. Då vi får fler kartonger, så vi kan packa i torrvaror och andra småprylar.
Kommer hit vid 8 tiden på morgonen med lastbil o släpvagn, så då blire inge sovmorgon inte! :)

Men va skönt de ska bli o flytta! Vi längtar.

Men som sagt, idag så var vi till en av alla gallerior som finns här i Sthlm. Marcus köpte en kostym, jätte bra! Snyggingen min ;) Och jag köpte en tröja, kofta och poloklänning. Myspys :) Dessutom var vi till Indiska, både jag och Marcus har fastnat för just färgen purpur, eller lila. Så vi köpte en jättefin ljusvas som vi ska ha i vardagsrummet sen. Plus att jag hittade en jättecool mösskeps typ.
Sen passade vi på att äta lite gott också, nu när vi har packat ner allt porslin.
Efterätten blev en bananasplitt, mums!

Har även jobbat min sista dag hos Erik nu. Slutade där igår, så då köpte jag med en god tårta som jag hoppades att dom skulle tycka om, för den var dyr! :) men det gjorde dom, så det var ju ingen fara. Dessutom fick barnen en varsin ask med kinderägg plus en kipspåse att dela på. Det blev dom superglada för! Kommer att sakna dom små liven, har varit en upplevelse att få göra det här, kommer aldrig att glömma denna resa.

På måndag ska jag träffa mina arbetskollegor, eller ja.. mina gamla. Vi ska träffas inne på stan o ta en fika tillsammans. Det ser jag fram emot. Kommer att sakna dom.
Fick ett par skor av en av dom, hon är 39 år, och har samma skostorlek som mig, storlek 35. Hon var inte riktigt nöjd med dom, var inte hennes stil, så då fick jag dom. O snygg var dom! :) Tur man har små fötter ibland.. men bara ibland.

Sedan på tisdag blir det en träff med Malin! Kuuuul :) då blire tacos o bio! Hon kommer hit. Fast då får hon våldgästa Johannes lägenhet.. men det gör nog inget..hehe.
På Onsdag är det dags för pappersskrivning igen, men det är inte försen klockan 15.00, så vad man ska göra fram tills dess vet jag inte. För efter de drar vi! Yeeeeeay! Bye bye Stockholm säger jag, men jag kommer tillbaks.... för att shoppa...lovar.. och grönalund plus tjejmilen next year..då du Malin, då ska vi va med på tävling igen! Var några år sedan sist ;)

För den delen, på tal om träning, så undrade Ante ifall vi ska börja på längdskidsträning för nybörjare, jo tack. Jag kan nog måsta börja om igen. Har ju tävlat i de förr, men det var ju hundra år sedan. Men bra förslag! Jag som har sagt i två års tid att jag vill börja åka längdskidor igen! :) Så det blire. Måste ta reda på lite mera bara.

Nej, inge mera babbel nu. Ska bara tala om att jag har varit in på en blogg som en person rekomenderade att läsa, den handlar om en tjej i 20 års åldern som hade cancer, som  har skrivit dag för dag, hur hon gick igenom allt och verkligen kämpade. Hon hade glöd! Gå in och läs. www.jagefrisk.blogg.se
När jag läser om personer som kämpar, och som har varit med om något, eller om personer som haft problem med olika saker, tex. missbruk, eller om personer som varit med om något som förändrat deras liv för alltid, då blir jag rörd. Det känns som att man växer inombords och blir starkare för varje gång man läser och hör om sådant. Man vill bara hjälpa alla.
Men jag tror att det är jättebra att få se hur livet verkligen kan vara, vad folk går igenom. Det verkliga livet.

Hade gott allesammans!
Solong





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: