2009-08-12
 00:09:22

Helg helg helg :)

Hjälp, jag sitter ute och tittar på csn, och då blir man rädd.
Om jag ska läsa till sjuksköterska, och lånar fullt (100%), då skulle jag efter
3 år, alltså 6 terminer ha en skuld på 155 431:-, men jag kommer sammanlagt att
betala (inklusive avgifter och ränta) 249 982:-
Om jag gör en avbetalning på 25 år, så är det högst en tusenlapp jag behöver betala
per månad, och då är det den månaden som jag betalar av mest på.

Kusligt, lån är inte kul.
Men vad gör man då? Det finns faktiskt inte så många andra alternativ i dagens samhälle.
Och eftersom det är så svårt att få jobb, då får jag väl plugga då så jag får ett nångång åtminstonde!

Jag har iaf bokat tid med Eva på Komvux, fast hon hade inte tid försen den 17:e september.

I fredags var det riktigt trevligt, när vi hade kommit hem vid 17-tiden var det full rulle ända tills jag
gick och la mig. Våra kära familjer kom på besök för att fira att M fyllt 25 år, och det var mysigt.
Fick då också äntligen träffa Herr Boston och Herr Gandalf.
På lördagen var det i stort sett samma sak, jag hann inte ta det lugnt så mycket.
Marcus var ute och åkte motorcykel med Lasse, jag fixade en massa med kalaset och klockan 18
kom gästerna. Det blev hur bra som helst, och jag tror och hoppas att alla blev nöjda :)
Vi hade som sagt 80-tals tema, och dom flesta hade faktiskt klätt ut sig.
Man såg inte riktigt klok ut.

I söndags åkte vi motorcykel jag och M med Tobbe, åkte till Rättvik, sedan stannade vi på vägen hem och
fikade i Furudal. Trodde mitt huvud skulle smälla av då, men än sitter de kvar ;)
Marcus blev också jätte dålig, så vi låg och sov resten av kvällen typ. Förutom att vi räddade Kransholm
från hans köra fast-grej. Tur man har Jeep 4x4 ;)
Marcus åkte inte till Sthlm försen igårkväll (måndag). Så igår var vi bara hemma och slappa, tittade på en
film och bara myste.

Idag har jag och Anna varit till Bollnäs, hade jätte roligt, en riktigt lyckad dag med andra ord! :) Tack!

Nu ska jag hoppa i säng, är supertrött.

Ps. Pappa har varit här idag och satt upp 2 hyllor och 2 tavlor, jippi! Superbra..

Nu ska jag inta sängen, puss o hej, leverpastej!



Jessica
PUBLICERAT: 2009-08-12, 13:13:44

Jo då Märta, lördagen var lyckad tycker jag...;) så jag e nöjd iaf...=)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: