2009-12-08
 11:02:22

Djupt inlägg

Ååh, jag har hittat ett jätte roligt jobb på Karolinska universitetssjukhuset!
Det är som undersköterska på öron-näs-och halskliniken.
Jag önskar att allt kunde vara löst NU så man kunde söka sig lite jobb och så innan
det är dags för att vidareutbilda sig. Om jag kommer in då vill säga, det vet man ju aldrig.
Men hoppas på det såklart! :)

Idag ska jag plugga matte som jag skrev tidigare, mycket matte ska det bli. Ska försöka fixa
så jag kan göra prov imorgon.

Jaja, nu ska jag inte sitta här och kolla på jobb och fantisera mera just nu iaf :)

Jag har bestämt mig för att lyckas, och då tror jag också att jag kommer att göra det.
Att det är vi själva, våra tankar, som tar oss dit vi vill. Att det är vi själva som bestämmer över vårat
liv, att det är vi som orsakar våra misslyckanden och att det även är vi som åstadkommer lyckan i våra liv.
Även om Gud är med oss jämt, vad vi än väljer att göra, så bestämmer vi själva. För vi är skapt att ha egen vilja.
Eller hur? :)

Ojoj, nu blev jag lite djup här :P Men alla vill väl lyckas? Jo, så är det nog, annars är man onormal..haha.
Nä, man är inte onormal, bara lite annorlunda kanske.
Det jag ville komma fram till är att hur man än tänker, så måste man sätta upp mål, precis som Ante brukar
säga.
Men själva tanken är en bra början! Men, för att lyckas måste du sätta upp mål, vad skulle du göra?
Vad skulle du äga? Vart skulle du bo?
Man kanske ska ha både kortsiktiga och mera långsiktiga mål. Sedan måste du arbeta dig framåt för att du
ska uppnå dom, dom kommer inte bara av sig självt.

Usch, nu blev det för djupt. Men vill man göra något åt sin livssituation om man inte är nöjd med den som det är, då ska man planera och ha nya målsättningar.
Man kan nog aldrig bli helt nöjd, men man kan alltid göra det bättre.
Eller så kanske man kan bli helt nöjd, vad tror ni? Man borde kanske kunna bli det om man verkligen vill.

See you people!

Tänk på: Om du uppträder som om du inte skulle kunna misslyckas, kommer du inte att göra det heller!


Jessica
PUBLICERAT: 2009-12-08, 12:56:40

Det är bra tänkt Märta, det är precis som det är!:) Jag har ju tagit in ett inlägg i min blogg för några dar sen som precis handlar om det där om att man ska ha ett positivt tankesätt osv...Om du har blivit inspirerad av det inlägget så blir jag glad, för det var det som var mitt mitt budskap oxå, att få folk tänka lite annorlundare för att kunna förändra sina liv för det försöker jag göra iaf. :)


Malin
PUBLICERAT: 2009-12-08, 13:12:29

Go for it Märta! :D


Märta
PUBLICERAT: 2009-12-08, 23:37:03

Hej Jessica! :) Faktiskt så har jag inte läst det inlägget, så jag var in o tittade nu.. och ja, det var rätt likt :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: