2009-02-26
 19:01:11

Översprungen av häst

Det höll pappa och hundarna på bli i går morse.
Han var ute och gick som vanligt tidigt på morgonen, när han kom bakom
Eriks Hjälpen ut på åkern (vid skoterledet) så släppte han lös hundarna, och dom
sprang i full galopp bort mot skogen. Efter en stund så kom dom tillbaks i all
världens fart.. och då såg han att det kom två hästar efter och jagade dom.
Snön var så djup, att man knappt såg Gandalf, öronen stack upp. Så pappa skyndade
sig o tog honom, sprang 5 meter åt sidan, slängde hunden under staketet och hoppade
själv över. Hästarna var då bara 2 meter bakom..
Ropade på Boston gjorde han, men han var ju såklart nyfiken. Men tillslut kom han
efter ett antal rop. Var bara på hårstrået att han blev sparkad av dom.
Där stod dom alla på var sin sida, hästarna på ena sidan och pappa med hundar på andra.

Han ringde iaf polisen för att tala om att det fanns lösa hästar som var på rymmen, täcken
hade dom också på sig. Tur att dom vände och sprang därifrån in mot skogen igen, så dom
inte sprang ut på vägen.
Pappa får då vara med om allt han :) Bli jagad av både hästar och älgar.

Idag har jag varit till Söderhamn också på Hudkliniken.
Var två stycken som kollade, först en ST läkare o sen en överläkare, men dom kunde
inte riktigt komma på vad det kunde vara.
Så jag ska få ta blodprover i 3 olika rör, så får vi se ifall jag har någon infektion lr liknande
i kroppen. Då kan det oftast visa sig i ansiktet. Eller om det är något Reumatiskt, då kan det
också bli så.
Annars, om det inte visar sig vara något, då ska jag få några tabletter som är ett acneliknande
medel, plus en salva. Den kuren pågår ganska länge, och hjälper inte det. Då ska dom ta en
bit av huden och skicka in för undersökning. Dom ville avvakta med det just nu, eftersom det
blir ett ärr efteråt.
Hoppas det bara försvinner, det vore bäst! Det är ett störande moment för mig.

Handlade min vackra underbara matta idag också, en rya. Mmm, det kommer att bli så mysigt
sen. Hittade lite guldkrukor och annat också. Gästhandukar som de var rea på från Jysk.

Nu ska jag göra en kopp the, en god macka och vaniljyoughurt med frysta hallon.

Kliar i ansiktet också, fick utslag igen efter undersökningen.. när jag kom hem. Kul.

Hade så bra!

Hejdå!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: