2009-02-03
 11:45:02

Träningsvärk

Vilket härligt väder! Tänk om man hade haft en skoter, då hade jag allt tagit mig en tur.
Jag får ta mig en promenad istället. Jag har börjat göra sit-ups och armhävningar på mornarna, har haft sån träningsvärk inatt, att jag drömde att dom hade opererat mig. Sov väldigt konstigt.
Och drömde om spöken gjorde jag också. Huvaligen.

Idag blir det oljefärgsbeställning också, längtar tills dom kommer, så jag kan ta upp mitt stafli o göra några penseldrag.
Jag har redan bestämt vad jag ska måla.
Mamma kom hit och drack en kopp the för en stund sedan, vi vägde även lillkörven, oj oj, vilken rund en liten fis :P hela 12,3 kilo. Men han är så go!

Idag jobbar Marcus i Bollnäs också, men han började halv nio och slutar klockan sex ikväll, så det blir en lång dag.
Blir sen mat ikväll också, tur att det är lite enklare, kycklingsallad.
Igår gjorde jag en festlig svamp,skink och köttgryta med ris. Den räcker alldeles precis för 3 portioner, så han fick med en lunchlåda tills idag också. Måste ju ha det när han jobbar borta.

Vet ni då, jag är så less på att vara hemma nu. Och inte får man lust att göra något heller.
Jag vill göra nått kul, men vad kan man göra?
Ett jobb skulle sitta fint, då njuter man mera av att vara hemma. Och tar vara på dagarna bättre.. eller kvällarna.
Inte kan man jobba extra heller tack vara den dumma a-kassan. Annars hade jag kunna ringa resursen.
Går ju inte att säga till dom heller att jag vill ha en hel vecka åt gången ifall jag ska kunna jobba.
För får jag bara jobb en enda dag på hela veckan, då ryker stämplingen exakt hela den veckan, fast jag bara jobbat en enda dag. Är ju så sjukt! Då har man ju inte råd heller.

Jaja, nu ska jag klä på mig och gå ut. Måste göra min träning först. Kanske kan simma idag, om jag frågar Jessica.

Ja, vi får se.



Stackars lillen.

Hörs senare!


sofia
PUBLICERAT: 2009-02-03, 18:46:25

a-kassan är sjuk! :P



Vi får hitta på nått nån dag. Till helgen kanske, då vi kan vara alla fyra :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: