2009-01-14
 20:07:48

Jobbgarantin

Det slog mig idag, eller alldeles nyss kanske man ska säga. Att jag aldrig har sett Obama. Men nu har jag! haha, vadå efter.

Marcus berättade att dom hade pratat på radion idag om jobbgarantin för ungdomar som arbetsförmedlingen har. Jag har ju varit så orolig att jag måste ut på praktik snart, eftersom det inte finns några bra ställen.
Dom har något som kallas för jobbgarantin för ungdomar upp till 25 år, där man ska få chansen att komma ut i arbetslivet och som lättare ska leda till ett jobb.
Har man varit arbetslös i 3 månader, ja då ska den garantin gälla. Men grejjen är att då måste det gå 3 månader till innan man får börja på praktiken. Why? Det tar iaf 6 månader innan man får börja på praktik.
Jag som har gått o väntat på min kallelse för info om garantin, som jag ska få senast den 20:e. Men än har den inte dykt upp. Men hur som helst, nu behöver jag inte vara orolig för någon praktik på ett bra tag.. hoppas på jobb före! :)

Babbel babbel..

På fredag kommer Malin hit! Wiie, va skoj! Då ska vi ha superkul! hehe :)

Nu ska jag kolla på tv.


Jessica
PUBLICERAT: 2009-01-14, 20:48:29

Men jag vill oxå få till en snygg blogg!! Hjälp mej snälla Märta!!!


sofia
PUBLICERAT: 2009-01-17, 15:00:08

Jag skulle få min kallelse senast den 15 .Men jag har inte fått den :p så kanske vi slipper :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: