2009-01-04
 10:46:28

Mitt 2008

Vi flyttade till Stockholm i början av januari, kring den 3-4:e tror jag det var.
Där skulle vi totalrenovera lägenheten samtidigt som vi skulle bo där.


Den 9 januari klarade jag körkortet! Åkte till Bollnäs och gjorde min uppkörning, som belöning klippte och färgade jag håret. Åkte sedan tillbaka till Sthlm igen för att förbereda mig inför mitt nya jobb.

När jag började jobba, den 14:e januari som personlig assistent, ja då var lägenheten i stort sett klar (förutom med möblerna). Marcus hade då jobbat i cirka en vecka.



I början på mars, då blev jag rånad av min väska påvägen hem från jobbet, alldeles utanför bostadsområdet.

Även då fick jag och Marcus veta att vi skulle ha barn, dom var 98,8% säker. Och att det var i tredje månaden.
Fick tid på ultraljud dagen efter, och där visade det sig att det var en cysta.

Den 23:e april var det dags för inskrivning på Danderyds sjukhus, någongång mellan 7.30 - 8.00 skulle jag vara där.
Den 24:e april skedde operationen. Gjorde ett bikinisnitt och tog bort min cysta som satt på den högra äggstocken. Den innehöll 1 liter vätska.
Var därefter sjukskriven tills den 26:e maj.



På torsdag den 19 juni, åkte jag och Marcus till Edsbyn för att fira midsommar.
Var i Öjungsvallen och firade med våra vänner på midsommarafton. Riktigt mysigt!

Den 29:e juni var det dags för min första semester någonsin, åkte till Junsele redan dagen efter, för att vara där i cirka fyra dagar. Norrland, de ni. Härliga norrland..



Efter detta åker jag till Söderhamn för att möta upp mina svärföräldrar, vi ska nämligen åka till Sthlm och vara där över helgen med Marcus. Han jobbar en vecka till före hans semester.



Åker till Västerås den 5:e juli på cruising. Gör mig en hennatatuering.



Söndag den 6:e juli lämnar vi Marcus igen för att åka till Edsbyn.

Den 11:e juli får Marcus semester och kommer till Edsbyn han med, men jag och tjejerna Sofia och Anna åker till fjälls, Åre, för att vara där över helgen.



Den 17:e juli åker jag, Marcus, Johannes,Ante och VIncent Bonnevillen till Junsele.
Går bla på Åselemarknaden och bara slappar. Åker till Edsbyn igen den 20:e.



Den 27:e juli är våran sista dag på semestern, och vi åker hem till Sthlm igen.

3:e augusti, Marcus fyller 24 år, och detta firas i ljuva Edsbyn.

29:e augusti, åker vi till Edsbyn över helgen.
30:e augusti, Annas möhippa! Tog na på jobbet o åkte till Kilafors på lite spa, sedan åkte vi till Spicy Cow för o käka, jätte kul!



31:a augusti, åter till Sthlm.

3:e september kommer mäklaren, vi har beslutat att sälja lägenheten i Tensta.



7:e september, Jonas och Sofie fick en flicka.

8:e september, jag sa upp mig från mitt jobb.



13:e september, Anna och Peter gifter sig! <3



30:e september, våran sista dag i Sthlm, träffar Malin, städar klart det sista och går på bio! (träffar mäklaren o fyller i det sista i papprerna med köparen).

1:a oktober, welcome to Edsbyn! :)

6:e oktober, jag börjar på mitt nya jobb, Edsby persienner. och dessutom har vi i stort sett fått ordning på allt i våran nya lägenhet!



11:e oktober, Johan och Sofia gifter sig! <3

27:e oktober, Marcus börjar en utbildning i Västerås för att sedan börja jobba på bilprovningen.

31:a oktober, jag måste sluta på Edsby persienner, finns inte tillräckligt med jobb.

26:e november, jag fyller 22 år!

24:e december, Julafton!



26:e december, vi krockar med ett rådjur och förstör svärföräldrarnas bil.

31:a december, Nyårsafton! Wiiie.
Dessvärre blir jag sjuk då.

Ja, det var nog år 2008 det :) Hoppas på ett bra och spännande år 2009 också.




Malin
PUBLICERAT: 2009-01-04, 14:52:14

Vilket roligt inlägg, när man lägger upp det såhär så upptäcker man verkligen hur mycket som hinner hända under ett år :)



Det blir inga nyårslöften då? ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: