2009-01-30
 09:40:46

Juice, flytta och drömmar

Godmorgon alla människor där ute!
Idag klev jag upp klockan halv nio, yeay!
Sitter här nu och käkar frukost, två thekakor med ost, salami och självklart tomater på. En kopp the och ett glas juice.
Juicen är av ICAs eget märke, från färska frukter. Riktigt gott, inga koncerveringsmedel.



Marcus kommer hem på lunch igen klockan halv tolv, och då blir det spaghetti och köttfärsås. Sedan till middag bjuds det på köttsoppa och våfflor.

Efter lunchen är det dags för mig att städa, veckostädningen. Mycket disk är det också bara för att jag inte orkade göra de igår. Blää. Som tur är får vi diskmaskin snart igen, även om jag har bestämt mig för att bara använda den ca 2 ggr i veckan för att spara lite på elen.
Vi har nämligen bestämt oss nu för att flytta tillbaka till huset igen, även om det känns jobbigt att flytta...igen, så ska det bli jätte skönt att få komma tillbaks till Kopparsväg. Det är så mysiga grannar där, åsså får jag en trädgård att pyssla i! Wiiie!
Men det kommer inte att ske försen den 1:a maj, då dom nuvarande som bor där har flyttat.
Egentligen hade vi tänkt att dom skulle få fortsätta hyra, men när det hände en sak, och blev som det blev, ja då bestämde vi oss för att flytta dit själva, när vi ändå har funderat lite på det tidigare.

Igår tittade jag och Marcus på Sveriges värsta bilförare på fyran, haha. Alltså dom måste ju göra till sig. Eller tror ni att dom verkligen är så dåliga?? Jag menar, bilskolelärarna är ju jättenoga med att man inte får köra upp försen dom tycker att man är redo. Dom kanske har mutat lärarna, seriöst det måste dom ha gjort. :)

Imorgon ska vi kanske åka till Hudiksvall igen. Mer om det får ni höra imorgon isf.
Nu ska jag ta och hoppa in i duschen. Eller ska jag diska? Ojojoj, vilka val.

Haha, förresten, jag drömde jätte knäppt inatt.
Drömde att jag var i sommarstugan i Junsele. Var vid bäcken med brorsan och hoppade på stenarna, men sen så började det brinna från en sten, som spridde sig till en närliggande björk.
Då sprang jag till morsan, som stod och handtvättade pappas bil, haha.
Jag ropade att jag behövde hinken för att det brann, men det tyckte hon inte var nödvändigt, så det fick jag inte.
Jag sprang tillbaka till brorsan som stod där och väntade på mig, åsså tittade vi under stenen, då såg vi att det var lava där, och fattade att det var den som hade gjort att det tagit eld.
Ja, sen minns jag inte nå mer.

Sen drömde jag att Bosse på Edsby persienner ringde och väckte mig, han sa att jag var försenad, klockan var då fem över nio.
 Jaha, vaddå, ska jag komma och jobba? Jaa, Johan och Sofia är redan här, dom kom imorse.
Men jag vet inte sa han, vi har nog inte tillräckligt med jobb ändå.
Plötsligt satt jag i en soffa på skoglundsgården, och där satt marcus, Irene och Lasse.
Jag svarade Bosse: Men joo, du måste skaffa mera jobb Bosse så att jag också kan jobba.
Då sa marcus som satt bredvid mig, men hallå, sådär kan du ju inte säga.
Då skratta jag typ åsså vare alldeles tyst i luren, så tillslut la jag på.

Haha, ja.. det var allt jag kommer ihåg. Sjukt man kan drömma.

VI hörs!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: