2009-07-13
 11:15:29

Måndag

Helgen har gått fort som vanligt, men denna gång var det inte lika jobbigt
att det var söndag.. för nu sitter jag här i husvagnen. Följde med Marcus
igårkväll till Stockholm, och vet ni vad!? Jag körde manuell bil igen..ahhh
love that.. det är så kul o växla.. haha :P Om jag skaffar "en egen" bil någon
gång, då ska de va en manuell.
Hur som helst, jag körde till Uppsala, sen bytte vi, fick nästan sendrag
i "gasbenet", annars funderade jag på om jag skulle köra hela vägen, nästa
gång kanske. Är så feg o köra i Stockholm..

Som sagt, just nu är jag i husvagnen, M är på jobbet och jag käkar baguett o
dricker festis.
Ska åka till Uppsala alldeles strax och hjälpa Malin flytta.. sover över där tills
imorgon, kanske onsdag.. får se hur jag känner imörn, hon kanske vill vara
själv också och fixa lite i lägenheten, det hade jag viljat :D

I lördags var vi till svärisars stuga jag, Marcus, Ella o Jessica.. det var mysigt.
Hade köpt med oss lite fika o godis som vi snaskade i oss.

Vet ni då, jag känner mig alldeles klyven, har ju sagt att jag funderar på att plugga,
och det är till tandsköterska.. men nu behöver jag jobb känner jag.
Det som är så tråkigt är att jobben inte finns i Hälsingland, utan isf måste jag pendla
så som Marcus gör. Grejen är att det vore det bästa om vi var på samma ställe, eller
stad rättare sagt. Men om M bara har jobb här tom december, så känns det onödigt
för mig att jobba i Stockholm..
Så jag funderar ibland på Norge.. men hur ofta träffas man dårå??? Typ aldrig.
Beror ju iof på vad man får för chema och så, men antagligen så är det att man jobbar
2 veckor är ledig 2 veckor.. Och då kan vi bara ses 2 helger i månaden. Och ska jag vara
ärlig, så tror jag inte det är så bra att träffas så sällan i ett förhållande, då kan det lätt bli
att man glider ifrån varandra.. eller vad tror ni?

Jag tycker det är drygt att vi bara ses på helgerna som det är nu, så det är nog inget bra
alternativ.
Men jag känner väldigt mycket press för att skaffa ett jobb, känns så orättvist mot M att jag
ska behöva leva på honom typ.

Nej, nu ska jag äta klart och sedan blir det Uppsala!

Hejsvejs!


Sofia
PUBLICERAT: 2009-07-13, 11:34:04

Så känner jag också Märta. Det är svårt det här... Jag börjar också fundera på att plugga. Om man gör det nu snart så är man ju förmodligen garanterad jobb här längre fram.. Och då om några år slipper man leva på "gubbarna" och man slipper pendla långt till jobb :)



Vi hade ju gjort samma sak för dem ;)


Ante
PUBLICERAT: 2009-07-13, 11:59:27

Hitta nåt i Stockholm fram till december då, så får ni se hur ni gör i fortsättningen sen då!


Märta
PUBLICERAT: 2009-07-15, 11:24:19

Sofia, vad gulligt sagt :) Du har helt rätt, men ibland blir man så trött på att leva på "gubben". Men det är ju så, vi hade ju såklart gjort samma sak för dom :) Det är tur vi har dom, hihi.



Ante, jo, men det är svårt att få tag på jobb som bara är fram tills i december.. sen så har vi ju ett hus vi måste ta hand om :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Din kommentar: